Ficher Startet 9.Desember.2005 Del på Facebook Startet 9.Desember.2005 Fasinerende og se naturkreftene ....... http://www.shipspotting.com/modules/news/ . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/Y Ellen Marie Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 (redigert) Fascinerende er det, men etter hva jeg husker er vel bildet av Maersk-båten på høykant tidligere avslørt som manipulert, og diskusjonen gikk her på BP. Tror nok du med rimelig sikkerhet kan anta at flere av de mer ekstreme bildene også er manipulert ... ...ikke meningen å frata deg illusjoner, men... M/Y Ellen Marie Redigert 9.Desember.2005 av M/Y Ellen Marie (see edit history) Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post Share on other sites More sharing options...
h2o Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Uansett, så er det noen stilige bilder her som er flotte å se på Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sabeltann Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Weeeeeee! nye skjermbilder!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Svart 9.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Ja, et av bildene ble manipulert.Men disse gutta på denne spotte siden for skip, oppdager de bilden......les her Big Wave! Maersk Bonavista off Hibernia The 'Big Wave' picture (on the left) was first sent to me in May 2002. At the time it was believed to be taken from the Ocean Princess in April 2002 but the vessel was unknown. Various people identified it as a Mærsk AHTS H-type 10,800 BHP vessel named the Bonavista, Chignecto, Gabarus or Placentia. Most emails identify it as the Bonavista or Chignecto. In November 2002, Hugh Dunlop sent the picture on the right. It is clear that the 'Big Wave' picture is a fake using this picture superimposed on what is still a very large wave. The original picture is of the Maersk Bonavista and was taken in 2002 when the Bonavista was towing the Henry Goodrich off Canada. I did notice that there is a small area at the rear of the vessel, on the starboard side, that is a badly done clone of a wave to the right of the picture. However this wave is so badly cloned that I don't think it was the work of the original faker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Astor Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Flotte bilder å se på. Her er det krefter. Men som mange ganger ellers er det lett å bli skuffet når man vet at noen av bildene er manipulerte. Er selv medlem av Shipspotting. Her ligger det flere tusen foto av skip i alle kategorier. Morsomt å sitte å bla. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post Share on other sites More sharing options...
880 Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 En av mine yndlings tidsfordriv ombord var å sitte i en av frontlugarene og se på når hele forskipet forsvant i en bølge og kun masten stakk opp, kjenne ristingen i skipet når det løftet seg. Erfarte også at flammetrekket på køyen var meget nyttigt til å holde kroppen på plass i køyen. Når bølgene ble store nok og skipet gikk over en slik og falt ned i en bølgedal hendte det ofte at man ble vektløs og landet ikke alltid der man lettet fra.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Mye spennende der. Jeg stusset litt på dette, kommentaren til bildet var et spørsmål om noen visste hvordan det gikk med dem, noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
880 Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Mye spennende der. Jeg stusset litt på dette, kommentaren til bildet var et spørsmål om noen visste hvordan det gikk med dem, noen som vet? Har opplevd noe tilsvarende. Løsningen ble å kutte stroppene slik at alt over dekk for på havet. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post Share on other sites More sharing options...
NOR_Gandsfjord Svart 9.Desember.2005 Del på Facebook Svart 9.Desember.2005 Mye spennende der. Jeg stusset litt på dette, kommentaren til bildet var et spørsmål om noen visste hvordan det gikk med dem, noen som vet? Gav assosiasjoner til noe jeg opplevde mens jeg jobbet på kaia i Drammen (sånn til og fra jobbing ved siden av gymnaset) i 1980-81 engang.En liten tysk fraktbåt skulle til Helgoland med trelast. Liten båt, 100-150 fot, noe sånt. Tre mann ombord, og så møkkete at man helst ikke ville gå ombord med kjeledress engang. På overbygningen stod det et skilt: 'Max 200 ton deck cargo'. Vi fylte rommene med trelast, og så ble det lagt 800 tonn på dekk. Da lå dekket i vannskorpa, og ut fra brua så man rett i endeveden. Måtte ut på brovingen for i det hele tatt å se forover. Jeg var lettet da vi hadde lastet ferdig, føltes som om balja skulle vippe rundt ved kai. Flere 'bekymringsmeldinger' ble framlagt, men skipperen er ansvarlig, og bestemmer...... Fulgte med på værmeldingen de neste par dagene; noe mer enn frisk bris ville vært veldig dårlige nyheter for de tre karene ombord der. Det gikk antakelig bra, hørte ikke noe annet. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 10.Desember.2005 Del på Facebook Svart 10.Desember.2005 Syns egentlig den linken/siden ikke var mye å rope hurra for. Mye dårlige bilder, og noen manipulerte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Svart 10.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2005 Nei, jeg burde ikke lagt den ut........ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
avsluttet Svart 10.Desember.2005 Del på Facebook Svart 10.Desember.2005 Jovisst skulle du det Ficher, jeg koser meg med slike sider som dette. Og det ble ny skrivebordsbakgrunn av dette. Om noen ikke liker linken er det ikke farlig så lenge de ikke finner den støtende. Jeg finner 1 manipulert bilde, det har vært omtalt her i tråden. Er det flere? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ficher Svart 10.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2005 ........ her er mer HEAVY WEATHER http://www.derek.mackay.btinternet.co.uk/offshore/ ( se under VESSELS og HEAVY WEATHER) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Svart 10.Desember.2005 Del på Facebook Svart 10.Desember.2005 Hei. Disse bildene er i hvert fall ekte. De er fra boreplattformen Ocean Traveler og jeg tok de selv i 1968. Vi hadde en bølgehøyde helt opp til 20m! For fler bilder (over 300) fra pionertiden i Nordsjøen, se http://oljepionerene.no der jeg er webmaster. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.