Jump to content

Bilder av båter i HØY sjø ....se link.


Ficher

Recommended Posts

Fascinerende er det, men etter hva jeg husker er vel bildet av Maersk-båten på høykant tidligere avslørt som manipulert, og diskusjonen gikk her på BP.

Tror nok du med rimelig sikkerhet kan anta at flere av de mer ekstreme bildene også er manipulert ...

 

...ikke meningen å frata deg illusjoner, men...

 

:santcheers:

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, et av bildene ble manipulert.Men disse gutta på denne spotte siden for skip, oppdager de bilden......les her

 

 

Big Wave!

Maersk Bonavista off Hibernia

 

 

The 'Big Wave' picture (on the left) was first sent to me in May 2002. At the time it was believed to be taken from the Ocean Princess in April 2002 but the vessel was unknown. Various people identified it as a Mærsk AHTS H-type 10,800 BHP vessel named the Bonavista, Chignecto, Gabarus or Placentia. Most emails identify it as the Bonavista or Chignecto.

 

In November 2002, Hugh Dunlop sent the picture on the right. It is clear that the 'Big Wave' picture is a fake using this picture superimposed on what is still a very large wave. The original picture is of the Maersk Bonavista and was taken in 2002 when the Bonavista was towing the Henry Goodrich off Canada.

 

I did notice that there is a small area at the rear of the vessel, on the starboard side, that is a badly done clone of a wave to the right of the picture. However this wave is so badly cloned that I don't think it was the work of the original faker.

Link to post
Share on other sites

Flotte bilder å se på. Her er det krefter. Men som mange ganger ellers er det lett å bli skuffet når man vet at noen av bildene er manipulerte.

 

Er selv medlem av Shipspotting. Her ligger det flere tusen foto av skip i alle kategorier. Morsomt å sitte å bla.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

En av mine yndlings tidsfordriv ombord var å sitte i en av frontlugarene og se på når hele forskipet forsvant i en bølge og kun masten stakk opp, kjenne ristingen i skipet når det løftet seg.

Erfarte også at flammetrekket på køyen var meget nyttigt til å holde kroppen på plass i køyen. Når bølgene ble store nok og skipet gikk over en slik og falt ned i en bølgedal hendte det ofte at man ble vektløs og landet ikke alltid der man lettet fra....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Mye spennende der.

 

Jeg stusset litt på dette, kommentaren til bildet var et spørsmål om noen visste hvordan det gikk med dem, noen som vet?

 

Bilde

Har opplevd noe tilsvarende. Løsningen ble å kutte stroppene slik at alt over dekk for på havet.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Mye spennende der.

 

Jeg stusset litt på dette, kommentaren til bildet var et spørsmål om noen visste hvordan det gikk med dem, noen som vet?

Gav assosiasjoner til noe jeg opplevde mens jeg jobbet på kaia i Drammen (sånn til og fra jobbing ved siden av gymnaset) i 1980-81 engang.

En liten tysk fraktbåt skulle til Helgoland med trelast. Liten båt, 100-150 fot, noe sånt. Tre mann ombord, og så møkkete at man helst ikke ville gå ombord med kjeledress engang.

På overbygningen stod det et skilt: 'Max 200 ton deck cargo'.

Vi fylte rommene med trelast, og så ble det lagt 800 tonn på dekk. Da lå dekket i vannskorpa, og ut fra brua så man rett i endeveden. Måtte ut på brovingen for i det hele tatt å se forover. Jeg var lettet da vi hadde lastet ferdig, føltes som om balja skulle vippe rundt ved kai.

Flere 'bekymringsmeldinger' ble framlagt, men skipperen er ansvarlig, og bestemmer......

Fulgte med på værmeldingen de neste par dagene; noe mer enn frisk bris ville vært veldig dårlige nyheter for de tre karene ombord der. Det gikk antakelig bra, hørte ikke noe annet.

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Disse bildene er i hvert fall ekte. De er fra boreplattformen Ocean Traveler

og jeg tok de selv i 1968. Vi hadde en bølgehøyde helt opp til 20m!

 

Bilde

 

Bilde

 

For fler bilder (over 300) fra pionertiden i Nordsjøen, se http://oljepionerene.no der jeg er webmaster.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...