jonase87 Startet 30.April.2023 Del på Facebook Startet 30.April.2023 Har ikke vært helt tett rundt bunnpluggen og ble fortalt at det ikke er sikkert at det holder med epoxyx, da det er vibrasjoner og sånn som ettervært ødelegger de. Børe jeg be en proffesjonell fikse dette eller vil det holde, vært fall en stund? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.April.2023 Del på Facebook Svart 30.April.2023 (redigert) Epoksy sprekker lett opp dersom den utsettes for vibrasjoner, trykk, spenninger, etc (jeg har bl.a. erfart at man ikke kan male treverk med bare epoksy og håpe at det er 100% vanntett - bevegelse i treverket medfører fort at det blir noe oppsprekking). Dersom jeg forstår bildet riktig, tror jeg det er bedre å bruke noe elastisk lim, som tec7 eller sikaflex. (hva slags lim som er best aner jeg ikke - jeg har mer kompetanse på epoksy enn elastisk lim). Dersom man ønsker å lage en skikkelig solid løsning, så kan man legge glassfiber eller karbonfiber og laminere med epoksy (treverk som er dekket med epoksy og glassfiberduk holder seg som regel 100% vanntett). Men her ser det ut som at du har en skrue som du kanskje senere ønsker å ta løs en gang? Elastisk lim er som regel enklere å fjerne enn epoksy. (Dessuten trenger du nok litt mer epoksy enn hva som er i den tuben der for lamineringsarbeider - og kanskje litt mer tyntflytende epoksy også). (Ellers, epoksy sitter ofte ikke så veldig godt på glatte eller fettede overflater - viktig å preparere overflaten ved å pusse litt med sandpapir og vaske litt, helst med aceton) Redigert 30.April.2023 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Jannmar Svart 30.April.2023 Del på Facebook Svart 30.April.2023 Du trenger ikke hjelp fra "profesjonell" for å fikse det der. Spørsmålet er hvilken tettemasse du skal benytte, og det må vel bli en tettemasse som er elastisk, og ikke noe epoxygreier. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 30.April.2023 Del på Facebook Svart 30.April.2023 Tec7 er som skapt til sånt som det der Sitér dette innlegget Link to post
jonase87 Svart 30.April.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2023 @lang-sommerferie @tobixen takk for svar! Ok så en vanlig tec7 skal virke. Så da ut i morgen før epoxy limen har herdet helt og skjære bort med rakkblad, lit sandpapir også på med tec7, det burde holde da? Burde jeg og bytte ut en av de løse skruene som er lit lenger og kanskje fester mer? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.April.2023 Del på Facebook Svart 30.April.2023 5 hours ago, jonase87 said: Så da ut i morgen før epoxy limen har herdet helt og skjære bort med rakkblad, lit sandpapir også på med tec7, det burde holde da? Det står "5 minutter" på epoksyen, så da er det mulig at skruen allerede sitter svært godt. Jeg ville i såfall bare latt den sitte inntil videre. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
jonase87 Svart 1.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2023 @tobixen gikk fint, skjærte det bort og klemte in masse tec7 i mellom og tok en lenger skru. Men er fortsatt spent om dette holder da hehe men går sikkert fint! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.