Grand Banks jr Startet 30.April.2023 Del på Facebook Startet 30.April.2023 Har en Yamaha 9,9 1996 som skal være bygget om til 15 hk eller hva maks er på denne modellen. Jeg har åpnet og sjekket at det er rett reed ventil. Men det virker som at vi ikke får ut maks allikevel. For gass hendelen kan ikke bevege seg nok til at armen på forgasseren kommer til maks. Det er 1-2 mm igjen før maks. Er det noen som kjenner til dette? Motoren står på en Wester 360, og jeg synes det er litt liten fart i båten til å være en 15 hk. Føles veldig som 9,9. Toppfarten er ca 20 knop. Med meg (ca 80 kg) ligger den gjerne i ca 17-18 knop. Føles som det burde være litt mer turtall. Bør en av armene i mekanismen byttes for å få "makset" forgasseren? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Eika Svart 30.April.2023 Del på Facebook Svart 30.April.2023 Se inn i forgasseren om spjellet ligger vannrett når du gir bånn gass Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.