Jump to content

Dette må være billig (glassruter)


vikers

Recommended Posts

Var i går og leverte fra meg maler i papp på 6 ruter. Rutene er 4 ovalt runde i forkabin + to ovalt runde i akterkabin.

Lagt til: Størrelsen er ca. 2 stk : 70 x 30 - 2 stk. 40x30 og 2 stk. 50 x 20 cm.

 

 

I dag ringte de og var ferdige - jeg hentet og dette skulle de ha 300,- for.

Glasset er 4 mm.

 

Dette har blitt min hovedleverandør på ruter. :yesnod:

 

Bedriften er forresten Riis Bilglass i Skien.

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Uten lister og totalt. :flag:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det var billig, er du sikker på at de tok rett betaling? streika kalkulatoren?

:lol:

 

Det var en trebåtkar som tok betalingen, og han ville gjerne selge meg en opplags/traktorhenger samtidig. Forsåvidt grei nok henger, men litt i minste laget for meg (inntil 26-28 fot på en aksel), men med støtter. Han synes bare det var morsomt å skjære til dette, så det virket ikke som om de hadde annet enn frontrutereperasjoner der.

Men rutene ble flotte de - skal settes inn i morgen. Bruker sika i frest spor, + innsiden og utsiden i fuge og lister i tre rundt vinduene (skjuler fugene). Tett og fint!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er på jakt etter vinuer selv til båten.. Hadde regnet med ca 1000,- eller to for 6 stk, men kjekt å høre at det går an å få det billigere.. :flag: Er det et spesielt type glass jeg skal spørre etter, Traust? Ikke Plexi. det er det som stod i båten før jeg fikk den. Bare riper.

Dette med ruter er jo en sikkerhetssak slik jeg ser det. På Majali brukes vindskjermen til å lene seg på ved solbading og vi har barn som krabber over og rund den. Så jeg valgte å koste på laminerte glasser hele veien. dette pga størrelsen på glassene og tanken på at det er mulighet for at noen sklir og må ta seg imot.... så hvis du kan, så bruk laminerte eller herdet glass.... (helst laminert da den ikke vil komme inn i småbiter ved uhell som feks stor sjø...

 

Koster litt mer men jeg vel annvendte penger....

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Takk folkens!! :smiley: Har tenkt en del på å anskaffe meg herdet glass, men det var før dere minnte meg på hva som kan skje hvis rutene knuser.. Veldig gode poeng! Har ikke så stor båt at jeg har "soldekk", men jeg og min sønn skal nok gå på fordekket så det er nok lurt å gardere seg.. Blir det lettere riper i laminert glass enn i herdet glass? med tanke på at det ligger laminat (plast?) uten på glasset??

Link to post
Share on other sites

Takk folkens!! :smiley: Har tenkt en del på å anskaffe meg herdet glass, men det var før dere minnte meg på hva som kan skje hvis rutene knuser.. Veldig gode poeng! Har ikke så stor båt at jeg har "soldekk", men jeg og min sønn skal nok gå på fordekket så det er nok lurt å gardere seg.. Blir det lettere riper i laminert glass enn i herdet glass? med tanke på at det ligger laminat (plast?) uten på glasset??

Laminert glass er det som er i frontrutene på biler... dvs laminatet består av glass-plast-glass.

Mine glasser er vel 4,3mm tykke derav 0,3mm plast bakt inn i mellom...

 

Så riper er ikke noe problem. en annen bonus er at det "høres mye bedre ut" det jeg mener er at lyden av glass i vibrasjon er vekk....

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...