SørlandetAs Startet 1.Mai.2023 Del på Facebook Startet 1.Mai.2023 Jeg kjøpte 22 fots daycruiser, men er usikker på hvilket merke båten er. Selger var heller ikke sikker. Har lett rundt på internett, men ikke funnet noen helt like. Skulle gjerne hatt mer info om denne båten, om noen kjenner den igjen! Legger ved noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 En gammel Fjord kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Kan det være en Herwa ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 LM 4339 hvis den ble overført til Småbåtregistret har RS den i systemet, RS har slette hele det gamle registret, en skulle ikke overlatt det registret til Amatører. Tollvesenet hadde ikke kopi sendte alt til RS. Det er vel ikke mange merker som har så mange bordganger. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SørlandetAs Svart 2.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Otto R skrev for 18 timer siden: En gammel Fjord kanskje? Etter å ha spurt flere personer nå, så er det en del som har nevnt Fjord. Skal se om jeg kan finne ut noe mer ang det! Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Ja om man aner lite og ingenting om båt og kan stort sett bare ett merke og det er Fjord. Det er så sjukt mange ¨Fjord' båter til salgs på finn det blir for dumt. Alt man ikkje aner ka er er plutselig en Fjord og blir stadig nyere for kvart ledd. De fleste båter fra dengang da er lager av former som gikk på omgang kysten rundt og er ikkje nåke spesielt merke i den forstand. Mange like skrog med veldig mange forskjellige overbygg er gjengangeren. Og den ser akkurat slik ut som meir eller mindre hjemmelagde båter gjorde, ok på utsiden men kjipt dårlig interiør. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 Cerberus skrev 12 minutter siden: Ja om man aner lite og ingenting om båt og kan stort sett bare ett merke og det er Fjord. Det er så sjukt mange ¨Fjord' båter til salgs på finn det blir for dumt. Alt man ikkje aner ka er er plutselig en Fjord og blir stadig nyere for kvart ledd. De fleste båter fra dengang da er lager av former som gikk på omgang kysten rundt og er ikkje nåke spesielt merke i den forstand. Mange like skrog med veldig mange forskjellige overbygg er gjengangeren. Og den ser akkurat slik ut som meir eller mindre hjemmelagde båter gjorde, ok på utsiden men kjipt dårlig interiør. Spot on...homre homre Sitér dette innlegget Link to post
m0rgankan3 Svart 2.Mai.2023 Del på Facebook Svart 2.Mai.2023 (redigert) Hvis du søker opp Fjord på boat.no så er det ingen som ligner. Nå vet jeg heller ikke hvor mye du kan stole på at den siden viser alle modeller, men den har eksistert lenge og har sinsykt med båter i databasen. Så får du andre tips på merker så kan du alltids sjekke om mot den siden. Redigert 2.Mai.2023 av m0rgankan3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Jeg synes egentlig den ser engelsk ut. Men det nummeret i bunnstokken der er vel Skipsregisteret sitt? I så fall kan det ligge noe info der. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SørlandetAs Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Cerberus skrev for 14 timer siden: Ja om man aner lite og ingenting om båt og kan stort sett bare ett merke og det er Fjord. Det er så sjukt mange ¨Fjord' båter til salgs på finn det blir for dumt. Alt man ikkje aner ka er er plutselig en Fjord og blir stadig nyere for kvart ledd. De fleste båter fra dengang da er lager av former som gikk på omgang kysten rundt og er ikkje nåke spesielt merke i den forstand. Mange like skrog med veldig mange forskjellige overbygg er gjengangeren. Og den ser akkurat slik ut som meir eller mindre hjemmelagde båter gjorde, ok på utsiden men kjipt dårlig interiør. Enig med deg der! Skal sies at denne båten har fått «forenklet» interiøret sitt. Fant uttak til vask, så har nok vært pentry i den. Samt at veggene er malt over av forrige eier som gjorde den enda mer kjip. Men etter å ha snakket med noen engelsk menn, så er jeg ganske sikker på at det er en Teal. Finner båter som er nesten identiske. Helt like har jeg ikke funnet enda, men! Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 index skrev for 3 timer siden: Jeg synes egentlig den ser engelsk ut. Men det nummeret i bunnstokken der er vel Skipsregisteret sitt? I så fall kan det ligge noe info der. Ble medlem i en engelsk båt gruppe på Facebook, og de fleste der mener at det er en Teal. Har ikke funnet noen helt identiske til den, men noen veldige like. Tror ikke det er en Fjord. Ikke funnet noen som ligner engang.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Det er nok en Teal. Stemmer med bordgangene og fenderlista i i vater https://www.jonesboatyard.co.uk/boat-sales/teal-22-boats-for-sale.html Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hakkannen Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Roger jo skrev 31 minutter siden: Det er nok en Teal. Stemmer med bordgangene og fenderlista i i vater Kan se ut som du har funnet riktig skrog der Men må si jeg synes trådstarter @SørlandetAs har vært langt heldigere med overbygget, klassisk og funksjonelt. Ser for meg det hadde passet ypperlig med en liten V8 baki der, kombinasjonen bra utseende og småfrekk motorlyd hadde blitt uslåelig. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 (redigert) Hakkannen skrev 14 minutter siden: Kan se ut som du har funnet riktig skrog der Men må si jeg synes trådstarter @SørlandetAs har vært langt heldigere med overbygget Enig, mange utgaver og mange tips til innredning. Redigert 3.Mai.2023 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
lgboat Svart 3.Mai.2023 Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Halwa, Herwa el Huwa. Sitér dette innlegget Link to post
SørlandetAs Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2023 Roger jo skrev for 5 timer siden: Det er nok en Teal. Stemmer med bordgangene og fenderlista i i vater https://www.jonesboatyard.co.uk/boat-sales/teal-22-boats-for-sale.html Takk for svar!! Ser veldig likt ut ja. Fant en annen Teal 22 som også hadde veldig likt skrog. Ulike vinduer, men ellers likt! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Mai.2023 Del på Facebook Svart 4.Mai.2023 SørlandetAs skrev for 19 timer siden: er veldig likt ut ja. Fant en annen Teal 22 som også hadde veldig likt skrog. Ulike vinduer, men ellers likt! Det er vel ingen som er like over fenderlista. Trenger du tips til innredning gå inn på salgs annonsene mange utgaver og mange tips til innredning. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SørlandetAs Svart 5.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2023 Roger jo skrev On 4.5.2023 at 19.24: Det er vel ingen som er like over fenderlista. Trenger du tips til innredning gå inn på salgs annonsene mange utgaver og mange tips til innredning. Takk for tips! Har allerede begynt å utbedre innredningen litt. Fjernet all maling og pusset ned treverket. Beiset alt i mahogni farge. Ble ikke det beste resultatet da treverket var slitt, men ble finere enn hvit malingen syntes jeg! Lagde også en kjøkkenbenk med skap. Gulvplatene skal dekkes med teppe, så derfor har jeg ikke vært nøye med å maskere osv for beisen. Alt skrogtrekket i lugaren er revet vekk og nytt skal på. Det gamle var ødelagt av fukt. Brukt mye tid på å dekke alle lekkasjer ved vinduer, osv. Har også forsterket akterspeil, støpt igjen hull etter hekkaggregat og fått på et aluminium stativ som en nyere Yamaha skal stå på. Båten har mye potensialet! Gleder meg til å få den på vannet nå👍🏼 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.