Jump to content

Hvilken 22 fots daycruiser er dette? (med bordganger)

SørlandetAs

Recommended Posts

LM 4339 hvis den ble overført til  Småbåtregistret har  RS den i systemet,

RS har slette hele det gamle registret, en skulle ikke overlatt det  registret til Amatører.

Tollvesenet hadde ikke  kopi sendte alt til RS.

Det er vel ikke mange merker som har så mange bordganger.

69A765CB-6DE9-404E-9EBA-0DB673071D1B.jpeg

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Ja om man aner lite og ingenting om båt og kan stort sett bare ett merke og det er Fjord. Det er så sjukt mange ¨Fjord' båter til salgs på finn det blir for dumt. Alt man ikkje aner ka er er plutselig en Fjord og blir stadig nyere for kvart ledd. 

De fleste båter fra dengang da er lager av former som gikk på omgang kysten rundt og er ikkje nåke spesielt merke i den forstand. Mange like skrog med veldig mange forskjellige overbygg er gjengangeren. Og den ser akkurat slik ut som meir eller mindre hjemmelagde båter gjorde, ok på utsiden men kjipt dårlig interiør. 

Cerberus skrev 12 minutter siden:

Ja om man aner lite og ingenting om båt og kan stort sett bare ett merke og det er Fjord. Det er så sjukt mange ¨Fjord' båter til salgs på finn det blir for dumt. Alt man ikkje aner ka er er plutselig en Fjord og blir stadig nyere for kvart ledd. 

De fleste båter fra dengang da er lager av former som gikk på omgang kysten rundt og er ikkje nåke spesielt merke i den forstand. Mange like skrog med veldig mange forskjellige overbygg er gjengangeren. Og den ser akkurat slik ut som meir eller mindre hjemmelagde båter gjorde, ok på utsiden men kjipt dårlig interiør. 

Spot on...homre homre :clap:

Cerberus skrev for 14 timer siden:

Enig med deg der! 

Skal sies at denne båten har fått «forenklet» interiøret sitt.

Fant uttak til vask, så har nok vært pentry i den. Samt at veggene er malt over av forrige eier som gjorde den enda mer kjip. 

Men etter å ha snakket med noen engelsk menn, så er jeg ganske sikker på at det er en Teal.

Finner båter som er nesten identiske.

Helt like har jeg ikke funnet enda, men! 

index skrev for 3 timer siden:

Jeg synes egentlig den ser engelsk ut. Men det nummeret i bunnstokken der er vel Skipsregisteret sitt? I så fall kan det ligge noe info der. 

Ble medlem i en engelsk båt gruppe på Facebook, og de fleste der mener at det er en Teal. 

Har ikke funnet noen helt identiske til den, men noen veldige like. 

Tror ikke det er en Fjord. Ikke funnet noen som ligner engang..

Roger jo skrev 31 minutter siden:

Det er nok en  Teal.  Stemmer med bordgangene og fenderlista i  i vater

Kan se ut som du har funnet riktig skrog der:thumbsup: Men må si jeg synes trådstarter @SørlandetAs har vært langt heldigere med overbygget, klassisk og funksjonelt. Ser for meg det hadde passet ypperlig med en liten V8 baki der, kombinasjonen bra utseende og småfrekk motorlyd hadde blitt uslåelig.

Roger jo skrev On 4.5.2023 at 19.24:

Det er vel ingen som er like over fenderlista.

Trenger du tips til innredning    gå inn på salgs annonsene   mange utgaver  og mange tips til innredning.

Takk for tips!

Har allerede begynt å utbedre innredningen litt.

Fjernet all maling og pusset ned treverket. Beiset alt i mahogni farge.

Ble ikke det beste resultatet da treverket var slitt, men ble finere enn hvit malingen syntes jeg!

Lagde også en kjøkkenbenk med skap.

Gulvplatene skal dekkes med teppe, så derfor har jeg ikke vært nøye med å maskere osv for beisen. 

Alt skrogtrekket i lugaren er revet vekk og nytt skal på.

Det gamle var ødelagt av fukt. Brukt mye tid på å dekke alle lekkasjer ved vinduer, osv. 

Har også forsterket akterspeil, støpt igjen hull etter hekkaggregat og fått på et aluminium stativ som en nyere Yamaha skal stå på. 

Båten har mye potensialet!

Gleder meg til å få den på vannet nå👍🏼

A1FFE43F-FBFB-462A-9D19-733DDBEEC6BF.jpeg.0bf8bb69dd0a3b16fb25e8c58677bc42.jpeg61F3B636-1DE5-435D-8C7A-BE9D549B6BB5.jpeg.3fb6875b544fac470c1a002ad232af1d.jpeg0F4C1297-28A3-4DE5-A499-FC0834294F56.jpeg.4f69d2f31f7bd692aae80d3685e8a8b8.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...