Lillesand Startet 2.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2023 Vil følge opp denne og spørre om noen kan anbefale batteri til denne motoren. Har hatt 2 stk sønnak superline i 8 år nå på 100ah/720a pr stk og mistenker at de er litt slitne. Men jeg har ikke peiling. Er det noe dere kan anbefale av batterier? Link to post
Kjettingkasse Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 (redigert) Jeg har hatt to parallellkoblede Sønnak SR550 på min 2704ET i 5 år nå som driver startmotor og baugpropell.. Veldig fornøyd. https://www.batteri24.no/products/sr550-sonnak-dual-bat-og-fritidsbatteri-115ah-tilbud?gclid=CjwKCAjws--ZBhAXEiwAv-RNL6zpSQQ2_hOMKxFoU8ydPDnmfdDc1_wkvCiOGW5ROorE5OIIL2rVLBoCo-4QAvD_BwE Redigert 3.Mai.2023 av Kjettingkasse (see edit history) Link to post
Lillesand Svart 3.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Takk for svar. Har alltid vært helt paranoid på å skille forbruk og start siden jeg har trebåt og pumper. Mulig jeg skal prøve det opsettet i stedet som du har Link to post
Roger jo Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Lillesand skrev for 7 timer siden: Takk for svar. Har alltid vært helt paranoid på å skille forbruk og start siden jeg har trebåt og pumper. Mulig jeg skal prøve det opsettet i stedet som du har Har ikke hatt eget startbatteri på 35 år 2 SF1853 SØNNAK holder i 10 / 12 år. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Om du bruker båten til overnatting etc ville jeg så absolutt hatt separat start og forbruksbatteri. Jeg bruker Biltema sibe, og er fornøyd med det. Startbatteriet er 100Ah og 800CCA sånn ca. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 index skrev 24 minutter siden: Om du bruker båten til overnatting etc ville jeg så absolutt hatt separat start og forbruksbatteri. Hvorfor det vi overnatter +- 120 døgn i året, har mer strøm å bruke med to batterier går ikke under 12V ca. 50% mener Start batteriet er en snylter yter ingen ting til samfunnet. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Roger jo skrev 1 time siden: Start batteriet er en snylter yter ingen ting til samfunnet. Jeg synes det er en god trygghet å alltid kunne få start på båten. Min motor starter ikke på et batteri tappet ned til 50%. Så da holder jeg dem adskilt. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 3.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2023 Har nå 2 på 50 % og 100HK Forden starter på 4 sek det har fungert i 35 år. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 4.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2023 Roger jo skrev for 9 timer siden: Har nå 2 på 50 % og 100HK Forden starter på 4 sek det har fungert i 35 år. Kjekt for deg. Jeg har hatt 2401E og nå FSD. Og disse motorene krever sitt av batteriene. Din er tydeligvis mindre kresen, men det er stor forskjell på motorer slik. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 4.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2023 Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn