Jump to content

Lukke hull i skroget etter hekkaggregat - fjernet innenbordsmotor

Bobåten1515

Recommended Posts

Sånn sett blir det jo like tett med en syrefast plate f.eks. i stedet for aggregatet. Men jeg hadde nok for min del følt meg tryggere med "hel ved", dvs plastre igjen med glassfiber og polyester samt egnet distansemateriale. Men også mye mer jobb...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du skal over til påhenger? Er det nok stivhet og styrke igjen i gjenværende akterspeil til å takle en påhengers vekt og krefter under bruk, så det du gjør for å tette kun skal tette og ikke tilføre stivhet og styrke?

Som @index ville jeg også sovet bedre hvis dette ble gjort skikkelig med glassfiberstøp og distansemateriale, og ikke bare poppet på en blikkplate for å stoppe vannet.

Litt info om båten hadde vært kjekt, så de med skikkelig kunnskap om slikt hadde fått best mulig forutsetninger for å gi deg gode råd.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Takk for svar - båten er en Fjord 30 - jeg skal eventuelt kun ha en mindre påhengsmotor for å flytte båten. Men jeg er enig i at det beste er nok å fylle igjen, selv om en det da blir vanskeligere å gå tilbake til innenbords…

Jeg tenkte å høre med båtbygger/selger om de bruker en plate før de monterer valgt innenbordsmotor.

Har dere hørt noe om det eller hvor en kan få tak i slike?

Mvh, Tony.

Takk for alle svar - tenker bobåt eller hytte, som nevnt - og bare ha en mindre påhengsmotor feks 30 -50 hk. Tror det kan fungere.

Hvis båten har fast Aksel, så blir det enklere - da vil antagelig roret fungere så det blir antagelig mer å bare henge på påhengsmotoren. Kanskje lage en kasse over i noe trespiler, som står til badeplattform etc.

Ha en fin helg alle sammen :)

Søkefunksjonen er alltid kjekk å bruke :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...