Jump to content

Offshore 1 i Arendal 2006


Hallaron

Recommended Posts

Nå er det i boks ser det ut til, til neste år blir det offshore 1 båtrace i Arendal. Dette racet er det sterke meninger om, både for og imot. Må nok inrømme at jeg gleder meg over at Arendal har fått dette tilbake. Det er et yrende liv og masse folk i arendal denne helga. Ikke minst gir det omtale og PR for byen og landsdelen langt utover Norges grenser. Men hva synes BP medlemmene om dette? Er det Bare tull? Bare bråk og spetakkel? Eller er det en happening som man må få med seg? Er litt nyskjerrig på å høre hva folk synes..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Helt klart positivt, selv om jeg kanskje heller kunne ønske meg racet i Oslo :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Er det Bare tull? Bare bråk og spetakkel? Eller er det en happening som man må få med seg? Er litt nyskjerrig på å høre hva folk synes..

 

ja det er i grunn tull bråk og spetakkel men moro også :lol:

men moro at de igjen fikk det tilbake til Arendal :flag:

 

har savnet det mens det var borte fra Arendal :seeya:

så dukker nok opp og ser på :smash:

 

for de intresserte se her :cool:

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Man har to sider av samme sak.

 

Markedsføring av byen Arendal, masse lett-tjente penger både for handelsstand og private (som leier ut huser etc), liv på byen, etc etc

 

Så har man den miljøstøy og forurensingsida. Kan forstå at enkelte står på barrikadene og ønsker arragementet lagt ned.

 

Når man veier for og i mot, så er jeg for arragementet. Men er av den grunn ikke den typen som på død og liv må se på. Da finner jeg heller meg en fredelig øy å kose meg på (men spørs om ungene går med på det???).

 

Dermed sier jeg, Gratulerer Arendal :flag:

Link to post
Share on other sites

Nå er det i boks ser det ut til, til neste år blir det offshore 1 båtrace i Arendal. Dette racet er det sterke meninger om, både for og imot. Må nok inrømme at jeg gleder meg over at Arendal har fått dette tilbake. Det er et yrende liv og masse folk i arendal denne helga. Ikke minst gir det omtale og PR for byen og landsdelen langt utover Norges grenser. Men hva synes BP medlemmene om dette? Er det Bare tull? Bare bråk og spetakkel? Eller er det en happening som man må få med seg? Er litt nyskjerrig på å høre hva folk synes..

Dette er uten tvil god PR for Arendal som by, og hele sørlandet som landsdel!

Selv skal jeg nedover, har ordnet meg bryggeplass og alt (på ei privat brygge, eieren er borte den helga uansett), og blir vel å se utpå når racet er i gang.

 

Forøvrig ser jeg folk heller vil ha det til Oslo, men hvorfor ikke få i pose OG sekk? Det er nemlig fullt mulig at vi får to runder i Norge, en i Arendal og en i Oslo eller Trondheim!

 

For min del er det null tvil om hvor ferien skal legges, Offshore 1 bare må jeg ha med meg!

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg har hørt var det noen (sons of Norway?!?) som hadde opsjon på Oslo + en lokasjon til. Denne ekstra lokasjonen prøvde de å selge videre. Når tiden på opsjonene gikk ut, tok folka i Arendal direkte kontakt med de som styrer hele sirkuset og fikk en avtale direkte med dem. Det betyr vel at det fremdeles er en mulighet for Oslo eller Tr.heim. Stemmer for Tr.heim jeg da, da blir det litt geografisk spredning....

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg har hørt var det noen (sons of Norway?!?) som hadde opsjon på Oslo + en lokasjon til. Denne ekstra lokasjonen prøvde de å selge videre. Når tiden på opsjonene gikk ut, tok folka i Arendal direkte kontakt med de som styrer hele sirkuset og fikk en avtale direkte med dem. Det betyr vel at det fremdeles er en mulighet for Oslo eller Tr.heim. Stemmer for Tr.heim jeg da, da blir det litt geografisk spredning....

Det er vel ingen som har sytet fra aker brygge, men sånn som de har lagt opp løypa de 2 siste gangene offshore var i oslo, blir det jo ganske kjedelig.. var mye mere artig når de dro inn i bunnefjorden, og røkke blåste motorene 200 meter fra mål-linja...

Link to post
Share on other sites

Dette var da gode nyheter for en som synes dette er morsomt, alltid hyggelig med slike arrangementer.... Ikke er jeg så hardt påvirket av janteloven så jeg vet å glede meg over andre suksess

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En liten smak av Monaco :cool:

 

De som elsker å ta fram forurensning i forbindelse med motorsport,

burde heller regne på hvor mange liter bensin, diesel og jetparafin

det går med på en større fotballkamp.

Mange av disse har ikke bare et lokalt publikum.

Forurensningsbidraget fra en cupfinale må være formidabelt! :nono:

Link to post
Share on other sites

De som elsker å ta fram forurensning i forbindelse med motorsport,

burde heller regne på hvor mange liter bensin, diesel og jetparafin

det går med på en større fotballkamp.

Mange av disse har ikke bare et lokalt publikum.

Forurensningsbidraget fra en cupfinale må være formidabelt! :nono:

Uten at jeg har greie på det så tror jeg ikke forurensingen fra disse båtene kan være stor sammenlignet med hva fritidsbåtflåten i Arendal forurenser i løpet av en sesong. Det er jo ikke så mange timer de går, .... ike tømmer de dassen i pollen heller :wink: Jeg er ikke en glødende tilhenger, men jeg tror jeg skal se på... Fra kontorvinduet kanskje... flytter inn i nye kontorer i løpet av uke 4 i Januer. Pos 58.28.302N 8.49.062E Gleder meg!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Som gammel Arendalsgutt ønsker jeg Offshore 1 velkommen tilbake! Dette blir stor stas, og datoen passer meg utmerket siden vi har billetter hos Sabeltann mandag 24. juli passer det ypperlig med noen dager i Arendals flotte skjærgård den helgen!! :flag:

 

Etter å ha opplevd dette sirkuset tidligere både i Arendal og Oslo er det ingen tvil om at det blir en ny folkefest i Arendal i sommer - kjempestas!

Link to post
Share on other sites

Vi gleder oss stort til offshoreløpet. Løpet i seg selv er jo greit nok. Det som er kos er det EEEEENNNNOORME båtlivet disse dagene. Kaotisk, ja men i positiv forstand. Kanskje båtplassens medlemmer kunne ha en liten samling denne helga?? ser ut til at noen har tenkt å legge ferien innom Arendal til arrangementet.

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi gleder oss stort til offshoreløpet. Løpet i seg selv er jo greit nok. Det som er kos er det EEEEENNNNOORME båtlivet disse dagene. Kaotisk, ja men i positiv forstand. Kanskje båtplassens medlemmer kunne ha en liten samling denne helga?? ser ut til at noen har tenkt å legge ferien innom Arendal til arrangementet.

Gleder meg også. Har vært på alle løpen der tidligere, og det er helt rått. Men det og få en plass i gjesteyhavna den helgen kan nok være ganske vanskelig. Bør nok forhøre meg med noen jeg kjenner, slik at jeg får et sted og gjøre av båten...

Link to post
Share on other sites

Virkelig synd at ikke Trondheim får dette neste år også!!! Det var kjempemoro (så lenge det varte!).

Ja det var morro Marvin (sierra), men du var enig i at Trondheim måtte lære seg en del i forhold til det arrangementmessige, uten mat og drikke dugde heltene ikke. Drivstoffylling, overnatting, bespisning, havn og fortøyning fungerte ikke for oss som var med i vaktbårstyrken. Det er vel på sin plass at det blir arrangert hos noen som kan dette, så får trønderarrangørene reise etter å lære seg hvordan man behandler frivillige dugnadsytere.

Lykke til Arendal, men ta vare på de som stiller opp gratis for at verdens rikeste båteiere skal få leke seg i havna deres i to dager.

 

Steinar S (foxtrot)

Link to post
Share on other sites

Gleder meg også. Men det og få en plass i gjesteyhavna den helgen kan nok være ganske vanskelig.

Det hadde vært moro å kommet seg på båt-race igjen, ja. Det eneste jeg ikke liker i den anledning, er at restaurantene pleier å skru opp prisene noe inni hampen! Vi opplevde å måtte betale covercharge på 150 eller 200 kroner tror jeg det var, bare for å komme inn på en pub ved pollen sist! I tillegg kostet ølen så det svei langt ned i bånn på lommeboka! :headbang:

 

Når det gjelder plass i havna, så la vi båten i Grimstad, og tok bussen frem og tilbake. I gjestehavna der var det god plass. Og ikke minst mye roligere om natten. Tror siste bussen hjem gikk ved 12-tiden på natta eller noe sånt, og det holdt for oss. Da hadde vi fått nok av Arendal den dagen. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kanskje båtplassens medlemmer kunne ha en liten samling denne helga?? ser ut til at noen har tenkt å legge ferien innom Arendal til arrangementet.

Jepp det kunne jo vært hyggelig. M.h.p. økte priser så er jeg helt enig - det er vannvittig som de skrur opp prisene. I år skal alle utestedene avstå 10% av omsetningen til arrangementet, så det er vel neppe trolig at det blir billigere i år....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Ja, til sommeren blir det deilig å sette seg på bryggen og se opp og ned hele Tromøysund og se på race. (ikke for å terge.. :lol: ) :sailing:

 

 

 

Hmmm en av " GUTTA " her som har bryggeplass :lol::lol:

 

tok det som en ren invitsjon for BP medlemmer da han ikke terget :wink:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...