Jump to content

Injector malfunction E-tec 150hk 2008

Strandis

Recommended Posts

Første tur i ny båt.  
var 10-15 liter på tanken fra fjor året. Fylte tanken opp og tilsatte tilsetning. 

kjørte i 10 minutter på lavt turtall, og alarmen kom opp. 

injector malfunction, engine warnings v1.111B wrngs.

noen som har greie på om dette er en av injectorene som ikke funker, eller om det burde forventes etter å ha stått en hel vinter? 

setter pris på svar

IMG_1208.jpeg

IMG_1207.jpeg

Gå til eBay og kjøp etec diagnostic (evdiag) med tilhørende diagnosekabel. Da får du mye mer detaljer enn via instrumentet. Med evdiag kan du lese ut hvilken injektor som eventuelt har feilet osv. vær klar over at dårlig batterispenning kan gi en del merkelige koder, så pass på at du har bra batteri og spenning. Når du har kjørt diagnose er det enklere å si noe om hva som kan være feil. 

Hvis man har ordinært antall tommelfingre og normal impulskontroll skal det gå fint. Man KAN kødde det til ordentlig hvis man begynner å endre på fuelmapping osv uten at man vet nøyaktig hva man driver med, men for å lese ut tilstandsrapport, feilmeldinger, starte winterization osv er programmet fint. Tittet på «ny» båt for et par år siden, og flere hadde etec. Hadde med meg pc og kabel og spurte om det var OK at jeg sjekket tilstand. Hadde de svart nei hadde jeg takket for titten. Den jeg endte opp med hadde et par «feil» jeg brukte til å prute litt. Var enkelt å rette opp etterpå, men først og fremst viste jeg hva jeg kjøpte så godt det var mulig. Jeg kobler på Pc og sjekker motor hver vår og høst. Liker å ha kontroll på motor, og når man har en feilmelding dirkete fra motor er det enkelt å Google etter svar. De i-command feilmeldingene blir veldig generelle, og man må lese ut direkte fra motor. 

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...