Jump to content

Reparasjon av isoterm varmtvannsbereder


El barco de Sol

Recommended Posts

20230512_174543.jpg.15c3245aebd64367d72efae1f60c5f40.jpg

vi har en eldre isoterm,frostsprengt og tetter ikke nå.  Har fått bestilt denne delen. Ser at man kan montere et varmeelement her på 230v.  Er det mulig?  Jeg tenker det kan bli overopphetet,her er det ikke noe termometer eller temperaturregulering blir kun av og på.  Har jo lyst på varmtvann i havn uten å starte motor,men er det mulig ved bare å henge på et varmeelement?

Link to post
Share on other sites

Hei

jeg er ikke noen ekspert på dette, men teoretisk sett ja så kan du ha ett varme element der. Men vil tro at du også må ha diverse temperatur føler som gjør at det kobler ut når vannet når riktig temperatur. Prøvde akkurat å bytte pakning på min 40L isotemp tank uten hell. Ble ny. Men på bilde under ser du egentlig all elektronikken som styrer kolba. Og temp følere i det hullet mellom strøm til kolbe. Min tank tipper jeg var fra 2005. 
IMG_2937.jpeg.c398f8cbba5eec21f7cb2a9776093ab4.jpeg

Link to post
Share on other sites

Den delen som skal monteres inn i tanken din er helt lik den delen som jeg har på tilsvarende tank.

 

Elementet festes med pakning der de to mutterene er. Du må ha styringselektronikken som i korte trekk består av en termostat og en overopphetingsbeskyttelse.

 

Begge deler har en føler som plasseres inne i det røret i midten.

 

Jeg har byttet element og det er litt fikling for å få pakningen til å sitte riktig slik at det blir tett. Jeg måtte bytte pakning etter ett år da jeg ikke hadde fått den riktig første gangen.

 

Både pakningssett og element selges på Maritim og en rekke andre steder.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...