Jump to content

Havn, holme ved Tjøme - Nøtterø?


Anabelle

Recommended Posts

Hei!

 

Nå som helgen nærmer seg er det tid for å planlegge båtturen. Fant ingen tidligere tråd som omfattet Tjøme - området, så jeg prøver en ny en....

 

Er interessert i tips om koselige steder å legge til for natten rundt Tjøme - Nøtterø området.

Er ikke så kjent i de fjordene, og ofte må man lete litt selv med sjøkart. Steder kan se koselige ut på kartet uten faktisk å være det. Ulike ankringsforhold osv.

 

Håper å finne en trivelig holme for å feire St Hans. Artig å høre andres erfaringer.

 

VELDIG glad for tips...

 

 

God helg

:smiley:

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Det fins mange, men prøv denne:

 

 

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1035441538

 

 

 

Ellers kan du bare gå inn på havneforum på hovedsiden her.  Lykke til.  :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Reieren syntes jeg var trivelig i unkarsdagene.Fin til vannski og vannsport.Vil du ha det rolig så er Ildverket OK,du kan gå helt inn i Paradisbukta tenker jeg med dypg. du har.Nesten helt inn da.

Ellers er Kjølhalholmen og Galten trivelig.Disse ligger i Grimestadkilen(ved Kongehytta).Ellers så finner du gode råd og beskrivelser i Redningsskøyte "boka".Mange fine plasser men også mye folk.Ikke vær redd for å legge til og spørre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...