Jump to content

Mercury 9.9 4t 2011 mod. fusker


Fkk

Recommended Posts

Hei

Har en Mercury 9.9 4t utenbords fra 2011. I vår da jeg begynte å bruke båten igjen sluknet den ved hurtig gasspådrag, og fusket av og til. Antok at det var mangel på bensin da jeg hadde lite igjen i tanken, men har fylt full tank og problemene er der fremdeles. 

Under kjøring går av og til turtallet plutselig ned før det kommer tilbake igjen etter noen sekunder. Når jeg tar ett hurtig gasspådrag slukner den til tider.

Har kjent på blæren på drivstofslangen når den begynner å fuske, men den har vært hard selv da. 

 

Motoren starter ellers fint

 

Video: 

https://youtu.be/0j-IBEvDfFE

Redigert av Fkk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du hatt oppe forgasseren og renset denne? Slik fusking kan tyde på at det ligger noe grums i forgasseren som du ikke skulle hatt der. Vi anbefale en ultralydsvask/rens, det gjorde underverker med mine forgassere.
 

Hvis ikke du har det store behovet for å kjøpe en ultralydsvasker selv kan det gjerne være du kjenner noen som har en slik? Hvis ikke, den er veldig fin til å rense alt fra forgassere, briller, sølvtøy, verktøy, smykker og mer. Helt utrolig hvor mye dritt man ikke klarer få vekk med alternative vaskemetoder, men som ultralydsvaskeren lett fjerner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...