Fenderlista Startet 15.Mai.2023 Del på Facebook Startet 15.Mai.2023 (redigert) Hei. I høst ble jeg eier av en Askeladden 605 Explorer. Det er hydraulisk styring. Når motoren står rett frem så har rattet et utslag på en kvart omdreining til venstre( eller babord som det heter på sjøen). Jeg har skrudd av rattet for å flytte det, men det er kun tre spor kilen kan gå inn i og de er i feil retning i forhold til den veien jeg trenger å flytte rattet. Dette har ingen praktisk betydning enn att det er litt pussig og uvant å "svinge" til venstre når en virkelig kjøre rett frem. Er det noen som har vært borti dette før og har en løsning på det? Redigert 15.Mai.2023 av Fenderlista (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 15.Mai.2023 Del på Facebook Svart 15.Mai.2023 Det er helt normalt på hydraulisk styring. Du har ikke direkte link mellom rattet og motoren, så om du prøver å midtstille rattet, så er det allerede mest sannsynlig ute av senter igjen etter første tur. Om det er veldig uvant, så kan jo du skifte til et annet ratt som ser mer nøytralt ut etter hvilken retning det står i. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 15.Mai.2023 Del på Facebook Svart 15.Mai.2023 Ikke uvanlig når det er hydraulisk styring. Det kan kanskje justeres ved å tappe ut litt olje via lufteskruene på sylinderen (dersom sylinderen hat slike lufteskruer). Det beste er å ha et symetrisk ratt slik at det ikke spiller noen rolle hvilken vei rattet står. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Fenderlista Svart 15.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2023 (redigert) Ok skjønner. Synes det er litt merkelig at dette skal skje. Men da er jeg beroliget i forhold til at jeg trodde det var noe galt. Takk for svar😀👍🏼 Redigert 15.Mai.2023 av Fenderlista (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.