Askesladden Startet 16.Mai.2023 Del på Facebook Startet 16.Mai.2023 Når jeg slår på hovedstrømmen på min Askeladden C6 og venter litt i underkant av ett minutt starter en alarm og pipe (pip pip pip) Fikk denne alarmen første gang etter å ha startet motoren etter årets sjøsetting. Tenkte det kunne ha noe med vann i dieselfilteret å gjøre. Byttet grovfilteret og dieselfilteret. Før jeg hadde pumpet ny diesel i dieselfilteret skrudde jeg på strømmen. Mens jeg fant frem verktøy begynte alarmen å gå igjen. Kan det være fordi dieselfilteret var tomt? Eller er det en helt annen grunn til at alarmen går? Etter å ha pumpet diesel i filteret lot jeg motoren gå i ca 15 min uten alarm. Ettersom jeg ikke vet hva som var grunnen til alarmen gikk, er jeg veldig usikker på om jeg nå har utbedret problemet, eller om det kanskje kan være noe annet, som en feil på det elektriske anlegget? Vil naturligvis gjøre det jeg kan for å unngå alarm når jeg er ute på sjøen. Noen her som kjenner til hva som kan forårsake at alarmen går bare ved å skru på strømmen? Nøkkelen stod i, men i nøytral posisjon. Motoren som står i er en Mercury Mercruiser 1.7. Batteriet er nytt og full-ladet. Drevolje ble byttet når jeg hadde den på land. Setter stor pris på all hjelp jeg kan få:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.