Sagen Startet 16.Mai.2023 Del på Facebook Startet 16.Mai.2023 God kveld, min With 15fot m/30hk heller litt mot venstre. Den tilter litt, men svinger ikke. Dette med jeg stående rett i båten, tanken er sentrert i midten av båten. Kan jeg prøve og justere finnen på underhuset? Husker ikke navnet. Frank Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Mai.2023 Del på Facebook Svart 16.Mai.2023 finnen på uv huset hjelper hvis båten drar til en av sidene, ikke så mye til problemet du beskriver Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
J-Å Svart 16.Mai.2023 Del på Facebook Svart 16.Mai.2023 (redigert) Det skyldes vel at propellen på nesten alle påhengsmotorer er høyregående, da vil momentet krenge båten mot babord. Jeg har lurt på om det er gjort slik fordi man gjerne har styreposisjon på styrbord side. Også med styrekult sitter man gjerne litt over til styrbord og styrer med venstre hånd. Hvis man ikke vil justere vekt så kan man gjerne ha en liten trimflap. Redigert 16.Mai.2023 av J-Å (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sagen Svart 17.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2023 Hei, takk for svar. Har tro på det med peopellen. Når jeg sitter i sete ( styrbord ) så krenger den nesten ikke, mest når jeg står midt i båten. Må flytte batteriet da ( : Frank Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 17.Mai.2023 Del på Facebook Svart 17.Mai.2023 Suzuki har en 300 hk dual prop, men den blir kanskje litt stor for din båt? https://www.boatingmag.com/story/boats/suzuki-df300b-dual-prop-outboard-review/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.