NorAndy Startet 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2023 Hei! Jeg har vært å kikket på denne, men tidligere eier har desverre gått bort og arvingene hadde ingen informasjon om båten. Jeg har prøvd å søke opp registreringsnr, men den ble nok ikke overført til det "nye" registeret. Den trenger en grundig vask og endel timer jobb, spesielt innvendig. Men fant ingen skader på skrog og kalesje ser ut til å være hel og grei. Sitter en Volvo Penta MD2B i den. Jeg har kikket på flere bilder av snekker enn hva jeg har lyst til å innrømme den siste tiden, men ikke funnet noen jeg synes ligner helt. Spesielt synes jeg fasongen på siderutene, bakenden og "planet" under badeplattformen skiller seg litt ut.. Men så kom vel kanskje mange av disse som halvfabrikat, så skjønner at enkelte ting kan være gjort av den som ferdigstilte den også og at man da kanskje aldri finner noen som er identisk. Men er det noen som har noen tanker om hvilket merke og ca. produksjonsår det kan være? - NorAndy - Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Hanto 22 eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) NorAndy skrev 22 minutter siden: Men er det noen som har noen tanker om hvilket merke og ca. produksjonsår det kan være? Ligner veldig på Grimsøy 21-22. Redigert 19.Mai.2023 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Ser ut som en Hanto 24. Vinduene tyder på en tidlig utgave. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jonas Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) Comet 26 eller en svensk ? Redigert 19.Mai.2023 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Ligner på Taule 22-23, er vel samme som Grimsøy som nevnt her. Synes ikke det ligner på hanto, men mulig det finnes tidligere utgaver som jeg ikke har sett? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Sturee skrev 19 minutter siden: Synes ikke det ligner på hanto, men mulig det finnes tidligere utgaver som jeg ikke har sett? Den hekken der er da vel umiskjennelig Hanto? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Korsfjord Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) Jeg tenkte også Taule/Grimsøy først, men er enig i at den hekken der er veldig Hanto. Har ikke sett dem med gummilister rundt vinduene før, men som noen skriver kan det være en tidlig utgave. Aluminiumsramme rundt vinduene på snekker begynte å bli vanlig midt på 70-tallet. redigert: om man sammenlikner med båten i denne tråden så er det mye som stemmer med Hanto 22, f.eks vindskjermen. Redigert 19.Mai.2023 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 Første som slo meg var Hanto. Tidlig 80. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 19.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2023 (redigert) NorAndy skrev for 4 timer siden: Jeg har prøvd å søke opp registreringsnr, men den ble nok ikke overført til det "nye" Har du mål på lengde bredde på Båten. Skulle likt og sett om den har Hantosvaien her? har ikke all båter et lite skilt med Byggenr.? Er bordgangen lik? Hanto 22 Redigert 19.Mai.2023 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.