Jump to content

Hvilken snekketype kan dette være?

NorAndy

Recommended Posts

Hei!

Jeg har vært å kikket på denne, men tidligere eier har desverre gått bort og arvingene hadde ingen informasjon om båten.

Jeg har prøvd å søke opp registreringsnr, men den ble nok ikke overført til det "nye" registeret.
Den trenger en grundig vask og endel timer jobb, spesielt innvendig. Men fant ingen skader på skrog og kalesje ser ut til å være hel og grei. Sitter en Volvo Penta MD2B i den.

Jeg har kikket på flere bilder av snekker enn hva jeg har lyst til å innrømme den siste tiden, men ikke funnet noen jeg synes ligner helt. Spesielt synes jeg fasongen på siderutene, bakenden og "planet" under badeplattformen skiller seg litt ut..
Men så kom vel kanskje mange av disse som halvfabrikat, så skjønner at enkelte ting kan være gjort av den som ferdigstilte den også og at man da kanskje aldri finner noen som er identisk.

Men er det noen som har noen tanker om hvilket merke og ca. produksjonsår det kan være?

- NorAndy -
10.PNG.f5e3eec1c30b3f8c1e15d7cdb96f8cf0.PNG11.PNG.170f42456c5a385178824b10c5a0ac9b.PNG12.PNG.a2130a02fef2a5fd9f5f6c6eff8d31e3.PNG13.PNG.9f37c73e7145e17ce650a487f8b071a8.PNG

Sturee skrev 19 minutter siden:

Synes ikke det ligner på hanto, men mulig det finnes tidligere utgaver som jeg ikke har sett? 

Den hekken der er da vel umiskjennelig Hanto?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg tenkte også Taule/Grimsøy først, men er enig i at den hekken der er veldig Hanto. Har ikke sett dem med gummilister rundt vinduene før, men som noen skriver kan det være en tidlig utgave. Aluminiumsramme rundt vinduene på snekker begynte å bli vanlig midt på 70-tallet. 

redigert: om man sammenlikner med båten i denne tråden så er det mye som stemmer med Hanto 22, f.eks vindskjermen.

Redigert av Korsfjord (see edit history)
NorAndy skrev for 4 timer siden:

Jeg har prøvd å søke opp registreringsnr, men den ble nok ikke overført til det "nye"

Har du mål på lengde bredde på Båten.

Skulle likt og sett om den har Hantosvaien her?

har ikke all båter et lite skilt med Byggenr.?

image.png.343118eaa6d8276871c31506123b4df4.png

Er bordgangen lik? Hanto 22

image.png.a6eac3b0c3fa5ffc95dddcbf46cbfe43.png

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...