Jump to content

Ruteplanlegger på sjøen, igjen.

Jon_R

Recommended Posts

Ser det er postet mye om ruteplanleggere her tidligere, og jeg har søkt mye rundt både her og andre steder, men finner ikke det jeg leter etter. I vrimmelen av ruteplanleggere finner jeg ingen hvor jeg kan sette forskjellig hastighet på forskjellige strekk. Mener å ha vært borti dette en gang, men er ikke kar om å finne det igjen. Kan noen hjelpe meg?

• 2 måneder senere...
Jon_R skrev On 20.5.2023 at 19.42:

forskjellig hastighet på forskjellige strekk

Ruteplanleggere som benytter polar diagram gjør det automatisk, velger båtens fart basert på relativ vindretning og vindstyrke. Predict wind, timezero og Expedition f.eks. På Windy sin ruteplanlegger setter du båthastigheten selv, en hastighet for hele turen. Men du kan selv dele en lengre tur i flere separate turer, med start nr 2 når tur nr 1 er ferdig. På windy bruker jeg båtens skrogfart minus litt som gjennomsnitthastighet. Predict wind kjøper jeg for en mnd ad gangen om jeg skal på så lang crossing at det er verdt pengene. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...