Jump to content

Evinrude 25 HK, håndbøker? ? ? ?


Poseidon

Recommended Posts

En av mine sønner har nettopp kjøpt seg en 25 HK Evinrude fra 1996. Motoren ser absolutt OK, men under dekslet finnes diverse "black box technology". Det hadde vært interessant om noen her på www.baatplassen.no hadde peiling på hvor man finner en link eller to til gode tekniske sider for denne motoren  -  for jo mer man vet om en motor, jo kjekkere er det å ha den.

 

Forhåpentlig kan en av påhengsguruene her komme opp med et par gode linker.

 

Takk for hjelpen,

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Har en link paa jobb, men den faar du ikke foer om 3 uker,,, :wink: :wink:  !!

Men en interessan liten sak som er lik for baade Johnson og Evinrude er koden for aa sjekke aarsmodell.

Paa skiltet som viser type og serienr. kan du via typenr. finne ut aarsmodell,

 

F.eks E25BALCTO

Her betyr

E  =Evinrude

25=25 HK.

BA=Produsert i Belgia

L  =Lang stamme

 

og saa til aarsmodellkoden som er di nestsiste 2 tall i typenr.

CT= setter du inn CT i ordet INTRODUCES, saa finner du at C er bokstav nr. 8 og at T er bokstav nr. 3

CT=Produksjonsaar 1983

 

Den siste bokstav har ingen betydning.

 

Din soenns motor boer da hete noe slikt som: E25BALEDX

 

Hilsen medlem nr.4 i fornoeyd med VP klubben   :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei Lars,

 

Dette var interessant, der finnes virkelig mange intrikate måter å skjule vesentlige opplysninger på ....

 

Jeg ser også frem til at du kommer tilbake til jobben .... :smiley:

 

Forøvrig registrerte jeg med et forsiktig smil at du er medlem #4 i "Fornøyd med Volvo Penta klubben". Det ser ut til å være en "celeber club" med få men utvalgte medlemmer, ønsker dere flere så går det jo an å forsøke å verve han som nå sliter med en skranglende MD5A i seilbåten sin.

:wink:

Takk igjen, og ha en fortsatt fin dag.

 

mvh

Poseidon

Link to post
Share on other sites

Forøvrig registrerte jeg med et forsiktig smil at du er medlem #4 i "Fornøyd med Volvo Penta klubben". Det ser ut til å være en "celeber club" med få men utvalgte medlemmer, ønsker dere flere så går det jo an å forsøke å verve han som nå sliter med en skranglende MD5A i seilbåten sin.

Må bare humre & le av nok et velformulert, verbalt utspill fra skrivingens Fred Astaire!!!!

Elegant Poseidon!!!! :smiley:

 

Agun

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...