dennrick Startet 20.Mai.2023 Del på Facebook Startet 20.Mai.2023 Hadde en litt morken søm på en kalesjedel som jeg var uheldig med igår. Det spjæret ca 20 cm mellom stoffet og "rute". Imens vi boltrer oss i gjestehavn på Sjøsenteret Vallø, og fotballcup på Flint Arena, så gikk jeg forbi denne kalesjebutikken som var i full sving idag, lørdag. Jeg tok et langskudd og spurte om det var mulig å få fikset noe, evt sydd inn en ny rute. Forklarte at vi lå i gjestehavn og at vi skulle hjem imorgen. Kan godt betale litt ekstra. Huff, sa hun, og spurte kollegen: Når skal du dra idag ? Jeg kan ta den, sa han. Så jeg gikk ut i båten og hentet den, og etter inspeksjon fikk jeg beskjed om å komme tilbake etter 90 min. Da hadde jeg fått nytt vindu. Måtte betale 1800 kr. Litt dyrt, men en bekymring borte. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Eika Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 (redigert) Dyrt ? Du spurte om spesialbehabdling og du sa deg villig til å betale ekstra for å snike i køen. De er sikkert fullbooka i 3uker fremover de også, som alle andre seriøse i båtbransjen er for tiden. Jeg koster 1370 + verkstedmaterialer i timen. Drop-inn kalesje verksted fortjener en tusenlapp i timen. Når leie/lån, utstyr/verktøy, skatt og moms er betalt, så sitter de ikke igjen med mange kronene Redigert 20.Mai.2023 av lang-sommerferie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 lang-sommerferie skrev 5 minutter siden: Dyrt ? Jeg koster 1370 + verkstedmaterialer i timen. Drop-inn kalesje verksted fortjener en tusenlapp i timen. Når leie/lån, utstyr/verktøy, skatt og moms er betalt, så sitter de ikke igjen med mange kronene Og jeg får høre at elektrikere er dyre.. 😉 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 TrikkerN Lønning skrev Just now: Og jeg får høre at elektrikere er dyre.. 😉 Men du forholder deg til vanelige penger og koster sikkert 7-8-900kr i timen og de pengene der svir mer enn båtpenger. Jeg koster 1.37 båtpenge i timen, høres ikke så ille ut det da Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 20.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 Helt akseptabelt dette🙂 Bra service! Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Eika Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 (redigert) dennrick skrev 4 minutter siden: Helt akseptabelt dette🙂 Bra service! Syns det var mer enn akseptabelt, de gikk all inn for å hjelpe deg så godt de kunne, du fikk tett kalesje på 90min og etter alt er betalt til bank og stat, så sitter han stakkaren igjen med en 500lapp eller noe sånt og når staten har tatt sitt av det også, så har han til en sixpack. Så jeg syns det er knallgod service :) Redigert 20.Mai.2023 av lang-sommerferie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 lang-sommerferie skrev 17 minutter siden: Men du forholder deg til vanelige penger og koster sikkert 7-8-900kr i timen og de pengene der svir mer enn båtpenger. Jeg koster 1.37 båtpenge i timen, høres ikke så ille ut det da Hehe, sant nok 😊 Dette var uten tvil god service! En av de få gangene jeg syklet til jobb klarte jeg og punktere. Hastetime hos X kostet 800kr+deler, så fant jeg en lokal helt hvor jeg betalte 190kr for arbeid og ny slange. Hvordan dette er mulig forstår jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20.Mai.2023 Del på Facebook Svart 20.Mai.2023 TrikkerN Lønning skrev 1 time siden: Hehe, sant nok 😊 Dette var uten tvil god service! En av de få gangene jeg syklet til jobb klarte jeg og punktere. Hastetime hos X kostet 800kr+deler, så fant jeg en lokal helt hvor jeg betalte 190kr for arbeid og ny slange. Hvordan dette er mulig forstår jeg ikke. X leier dyre lokaler, har mer spesialverktøy som har kosta dyrt, flere ansatte og arbeidsgiveravgift, tar betalt pr påbegynte time, men han lokale helten hadde en slange liggende i garasjen og viste at det var en 5minutters jobb siden han har teknikken. Men arbeideren, sitter igjen med ca like mye Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 21.Mai.2023 Del på Facebook Svart 21.Mai.2023 dennrick skrev for 7 timer siden: fikk jeg beskjed om å komme tilbake etter 90 min. Da hadde jeg fått nytt vindu. Måtte betale 1800 kr. Litt dyrt, men en bekymring borte. God service! Kostet litt ekstra, men verdt pengene. Og gratis reklame til kalesjemakeren på Vallø! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.