Draco2500tc Startet 21.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2023 Hei, har litt problemer med å få mine aq151a motorer til å gå. Setter forgassere i grunninnstilling og tenning på 6 grader btdc. Er nye registerreimer på begge. Får de til å gå på for høy tenning, men ikke på 6 grader btdc på 0-850 rpm. Begynner å mistenke timing. Er det helt nødvendig med del nr. 31 på bilde som er vedlagt? Eller går det an å sikte fra den prikken som er på første overfallet på kammen?. Takk for svar. Link to post
Cerberus Svart 21.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2023 Det er igrunnen uinteressant ka tidspunktet er på tomgang, det som er viktig er maks fortenning. La noen andre kjøre og legg deg heller på dørken og juster under kjøring kor maks fortenning er nådd. Sikkert i overkant av 4000. Da får du også bekreftet om tennkurven fungerer rett om du følger med på merket fra start. Vil også anbefale på det sterkeste elektronisk tenning om du ikkje allerede har dette. Dette stiftgreia kan du bare kaste. Dette er beste og eineste sikre vegen å gå. Link to post
pappa_wolf Svart 21.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2023 Start med å verifisere at du faktisk er på TDC. Dvs at du fysisk sjekker med en pen, skrutrekker eller lign, at stemplet er på topp. Jeg har selv slitt med et lignende problem, og da viste det seg, at merket på reimhjulet ikke samsvarte med TDC. Jeg endte på 14 graders fortenning, for dritten gikk noenlunde. Brukte motoren en halv sesong, før den ble plukket i biter og overhalt. Deretter følger du rådet til Cerberus Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn