Jump to content

Vedlikehold av RIB


slagget

Recommended Posts

God kveld godtfolk ☺️ Jeg har kjøpt meg en RIB, 2018 modell, dønn strøken. Er tatt opp og spylt med ferskvann etter hver bruk før mitt eie. Den kommer til å ligge kortere perioder i saltvann og jeg har egentlig ikke lyst å stoffe skrog eller pontonger. Er det noe voks eller lignende jeg kan legge på pontongene sånn at det er lett vaske av algevekst el. ?

Link to post
Share on other sites

Du skriver ikke hvor du holder til, men for Oslofjorden: Skal du unngå groe må du ta den opp annenhver dag når det er varmt i vannet. Vi har seiljoller i foreningen uten bunnstoff, og ligger de på vannet i fire dager på sommeren er det en times skraping og vasking. Uten bunnstoff så må du i praksis ha den på henger og sjøsette ved bruk. 

Redigert av Code0 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er noe avhengig av hva pontongen er laget av og finish/overflate?

 

Selve skroget er jo enkelt å pusse, prime og stoffe. Særlig om du tar den opp som du beskriver. For det vil vel være en slik runde og 10-15 år til neste strøk. Det er motiverende ift vaskejobben du ellers «må» ta.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...