Jump to content

Thruster foran og bak. En stor batteribank (AGM 95ah x2) eller et batteri pr thruster?

wilma

Recommended Posts

Har koblet begge thrustere til et 95ah AGM batteri pr i dag. Kjenner at dette blir litt svakt når begge thrustere kjøres samtidig. Har derfor bestemt meg for å anskaffe et tilsvarende batteri til, men hva er beste løsning av de to alternativene som nevnt i overskriften? Koble de sammen og få en større batteribank, eller ha et batteri pr thruster. Hva vil gi best effekt på thrusterene?

Ledningsopplegget er mer eller mindre klart, og plasseringen av batteriene blir på samme sted uansett løsning.  Eneste utfordringen med separate batterier er at jeg må få til en ladeløsning pr batteri, kobler jeg de sammen er lading ivaretatt.

Hva skal jeg gå for, et batteri pr thruster, eller felles større batteribank?

Med samme plassering og samme type batteri, ville jeg bare koblet de sammen. Det vil gi samme effekt som to separate, så lenge plassering og kabling forblir den samme. Kunne du flyttet batteriene nær hver av thrusterne ville det kanskje vært annerledes.

Fordelen med å parallellkoble de, er at det blir enklere og billigere, samt at du vil få mer effekt pr thruster når de kjøres enkeltvis.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...