OleSunds Startet 22.Mai.2023 Del på Facebook Startet 22.Mai.2023 Hei, jeg lurer på om noen vet noe om seilbåten bakke 26? Klarer ikke finne noe info på nett, noen som har peiling, er den sjødyktig osv? Kommentar fra moderator: https://baatplassen.no/i/topic/170413-hvilken-seilbåt-er-dette Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Jeg har ikke førstehåndserfaring med båten, men mener å ha hørt at den seiler ganske bra sammenlignet med tilsvarende båter fra samme tidsperiode. Modellen ble vel lansert på tampen av 70-tallet, så de eldste båtene nærmer seg 45 år. Alder trenger ikke være noe problem om den er godt vedlikeholdt underveis. Om jeg husker korrekt så er det endel halvfabrikata-varianter av Bakke 26, og da kan det være forskjeller på kvaliteten i innredning osv. Det vil avhenge av hvor dyktig vedkommende som har innredet båten har vært. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Mare Nostrum Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Fra Båtguiden 1996. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 23.Mai.2023 Del på Facebook Svart 23.Mai.2023 Sailguide.com er en god infoside om ulike båttyper, og det står litt om Bakke 26 her. Så vidt jeg har forstått ble båttypen bygget utelukkende som halvfabrikat, og som noen alt har nevnt vil kvaliteten på særlig innredning variere fra det amatørmessige til det helproffe. Men også andre ting kan være greit å sjekke. Jeg var ombord i en slik båt for noen år siden, der selvbyggeren hadde brukt gjennomføringer til selvlensingen som overhodet ikke var egnet til bruk under vannlinjen. De var i en gebrekkelig plasttype, og flensen på utsiden av skroget var brukket av resten, slik at det hele bare hang i noe sikaflex. Flaks at den båten ikke sank før dette ble byttet ut. Men bortsett fra det hadde båten en fin og relativt romslig, men tradisjonell planløsning. Og cockpiten byr på, etter størrelsen, svært gode plassforhold og god sittekomfort på sargene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.