Feber Startet 22.Mai.2023 Del på Facebook Startet 22.Mai.2023 Jeg har en Volvo Penta D4. Den har to anoder på motoren. jeg får bytta den ene men ikke den andre, den sitter helt fast, og jeg tør ikle ta for hardt i. Det er en messing skrue anoden er montert på. jeg er altså redd for å knekke skrua. Kone gjengedel. spm: siden det er to, hvor viktig er det å bytte begge? (Jeg skjønner at begge burde vært bytta. ) Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel, 2 anoder var ikke iht reglene for titler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Om en anode skal beskytte metall, i dette tilfelle flere kjølere, må det være elektrisk forbindelse mellom kjølerene og de må ha samme elektrolytt. Elektrolyttet vil være sjøvannet. Det er ikke sikkert at det er forbindelse i vannet mellom kjølerene slik at en anode vil virke på begge kjølerne. Pluggene har 1/2 tomms firkant. En 1/2 tomms kopp fra koppnøkkelsettet passer på, såfremt pluggen ikke allerede er deformert av andre verktøy. Jeg pleier å kombinere en kopp og en umbrakopipe som passer sammen slik at jeg får 1/2 tomms firkant i begge endene og kan bruke skralle. I nøden kan lokkene både på ladeluftkjøler og varmeveksler demonteres slik at pluggene feks kan settes i en skrustikke om du ikke får de ut på annet vis. Men når de sittet så godt kan man lure på når dette var demontert sist. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.