Krysspeiling Startet 22.Mai.2023 Del på Facebook Startet 22.Mai.2023 Hei. Jeg vurderer en brukt 2009/2010 Nordkapp med 250 eller 300 hk e-tec. Er disse motorene noe å satse på? Har bare erfaring med Yamaha.. Takk😊 Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel, Evinrude e-tec var ikke iht reglene for titler. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Etec g1 er guuud sjiiiit, jeg elsker 3.3 og 3.4 liters versjonen, går godt, billigt og har deilig lyd Sitér dette innlegget Link to post
Krysspeiling Svart 22.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Grum lyd ja😀 Gleder meg til flere kommentarer her. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 23.Mai.2023 Del på Facebook Svart 23.Mai.2023 Den første overgangen du vil merke er momentet fra 0 - det er voldsomt hvordan disse trøkker til når man gir på. Om du ønsker å "kjøre jolle" i litt vær så er det ingenting som er så lekent. En Nordkapp har skroget til det. Du kan fintune pådraget og få til spektakulær bølgekontroll med dette og kjøre aktivt mye bedre i sjø og det kan enten gi luft og hopp, eller du kan styre så du får myk fin gange i sjø - ditt valg. Mye mer enn å bare kunne holde gassen jevn og la det stå til. Jeg ville kikket på hva slags propell som står på. Evinrude hadde ikke så mye propeller som var så gode som motorene var, så det er en del fart og moment som ikke kommer frem med Evinrude propeller. Feks RakerII gir fart, men er kun effektiv på høye turtall - den faller som en stein i fart når man går ned fra maks turtall og har elendig marsjfart og drivstoff økonomi. Sitér dette innlegget Link to post
Krysspeiling Svart 23.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2023 Høres ut som en leken og fin karakteristikk😊 Har ikke funnet mye spetakkel rundt kvaliteten på disse motorene, så er optimist. Noen som vet noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 23.Mai.2023 Del på Facebook Svart 23.Mai.2023 Vet såpass mye at jeg har lagt min elsk på de og har 4stk 3.3L og 1stk 3.4L og har Norges raskeste båt med evinrude etec :) har vel kjørt 200 forskjellige Nordkapper med evinrude på og det en av de båt/motor komboene jeg liker best og som passer min kjørestil, litt sportslig og inspirerende kjøring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.