Jump to content

west magnetic tankpeilesystem


vik800f

Recommended Posts

Hei.

Har tankmåler type west magnetic som består seg av 5 røde lysdioder, med lys for full, 3/4, 1/2, 1/4, og til sist en R.

lurer på om noen av dere båt guruer har liggende instruksjonsbok som tar for seg en eventuell kalibrering av giver for dette systemet, da jeg har stor tro på at dette ikke fungerer optimalt.

Lampen for R lyser og ved opptanking fyller jeg da "kun" 150 liter på en tank som skal ta 250l.

 

Håper noen kan hjelpe.

:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Høres ut som samme type som jeg har. Jeg har en utvendig giver med slangetilkoplinger, som dog ikke er i bruk da jeg har klart å knekke av den nedersrte slangestussen... Etter hva jeg kan se er eneste muligheten til å kalibrere denne å flytte giveren opp eller ned. Det er i alle fall ingen justeringer på min. Jeg hadde også følelsen av at denne måleren var rimelig feil, det var derfor jeg tok den ut (og desverre ødela den).

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Den giveren jeg har kan benyttes både innvendig og utvendig, da den har både gjengeparti og slangestusser. Den består av en magnetisk? flottør-ring som flyter opp og ned langs en stav, og et plastrør ytterst som hus. da jeg prøvde min (etter å ha ødelagt slangestussen) så stemte utslagene på måleren forbausende bra med flottørens posisjon på giveren. Testet den da bare i friluft, så jeg aner ikke hvordan oppdriften til flottøren er i diesel..

 

I sommer måtte jeg få tankbil til fylling i Leirvik, da pumpa var stengt og måleren viste mellom kvart tank og reserve. Men når jeg fikk fylt opp viste det seg at tanken var nesten halvfull... Nå har jeg kun en gjennomsiktig slange fra bunn til topp som tankmåler, og kan lese av svært nøyaktig hvor mye som er igjen. Men litt tungvint er det da, må ned i motorrommet for å sjekke tanken!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg kommer nok til å erstatte min med en stavgiver og instrument av passende type, for eksempel Wema. Synes at et viserinstrument gir bedre følelse med innholdet i tanken enn disse fem lysdiodene... Men inntil videre får jeg vel nøye meg med plastslangen. Andre prosjekter som haster mer for øyeblikket...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...