-morten- Startet 23.Mai.2023 Del på Facebook Startet 23.Mai.2023 Hei vurderer å gå til plan B, Kjøpe ny båt som ikke går inn i naustet! har fått 5 fotsyken! Har noen av dere erfaring med 76 CC TSI. 250-300HK er skroget bra? toalettløsning? så det steppede skroget fikk bra skussmål i BM når det kom. Noen her som har brukererfaring? I utgangspungtet så er Axopar 28 drømmebåten, men redd weekendfacilitetene blir litt krøbel. rederinnen er skeptisk til den akterlugaren! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 24.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2023 Ble vel ikke produsert så mange av disse, siden de satset på P serien Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
alfaalfa Svart 24.Mai.2023 Del på Facebook Svart 24.Mai.2023 -morten- skrev On 23.5.2023 at 8.51: I utgangspungtet så er Axopar 28 drømmebåten, men redd weekendfacilitetene blir litt krøbel. rederinnen er skeptisk til den akterlugaren! Den akterlugaren på Axopar med to luker ut samt vindu på begge sider i tillegg pleier å være et godt argument for rederinner.... Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Mai.2023 Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 Jeg har ikke kjørt C76, kun vert ombord på messe. Jeg har tilsvarende lengde å bredde på båt, så mitt inntrykk basert på det. Jeg ble veldig overrasket når jeg gikk ombord på den ene side/badeplattform. Båten virket veldig ustabil sammenlignet med min, som er som å trø på ei flytebrygge. Samt trangt i fremre kabin. Begge deler er jo et resultat av dyp v-bunn og smale linjer. Topp for kjøring vil jeg tro. Skroget skal, basert på leste tester, være over snittet effektivvt/økonomisk. I denne klassen så er det tydeligvis volum som selger. Av den grunn har vel denne båten kommet litt i skyggen av andre styrehusbåter med mer volum på 24 for. Men jeg antar ytelse, kjøreegenskaper, fart og økonomi, så er vel dette vinneren vil jeg tro. Med dagens drivstoff pris, så er jo det en ting å tenke på. Båt er jo alltid et kompromi. Hva som du prioriterer vet jeg ikke, men vil tro denne er god på mye. Vinner ikke på volum. Kanskje ikke stabilitet ved brygga, eller når en er på fisketur, men mye annet. Virker som fin båt. 👍 Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 57 minutes ago, Sørlandet2 said: Jeg har ikke kjørt C76, kun vert ombord på messe. Jeg har tilsvarende lengde å bredde på båt, så mitt inntrykk basert på det. Jeg ble veldig overrasket når jeg gikk ombord på den ene side/badeplattform. Båten virket veldig ustabil sammenlignet med min, som er som å trø på ei flytebrygge. Samt trangt i fremre kabin. Begge deler er jo et resultat av dyp v-bunn og smale linjer. Topp for kjøring vil jeg tro. Skroget skal, basert på leste tester, være over snittet effektivvt/økonomisk. I denne klassen så er det tydeligvis volum som selger. Av den grunn har vel denne båten kommet litt i skyggen av andre styrehusbåter med mer volum på 24 for. Men jeg antar ytelse, kjøreegenskaper, fart og økonomi, så er vel dette vinneren vil jeg tro. Med dagens drivstoff pris, så er jo det en ting å tenke på. Båt er jo alltid et kompromi. Hva som du prioriterer vet jeg ikke, men vil tro denne er god på mye. Vinner ikke på volum. Kanskje ikke stabilitet ved brygga, eller når en er på fisketur, men mye annet. Virker som fin båt. 👍 De fleste båter med mer V-bunn enn gjennomsnittet kan bli litt ranke. om det var messe var det også sikkert null utstyr og lite i tankene også. Dette er et dobbelt steppet skrog. Naturligvis blir det trangere i en styrhusbåt samenliknet med åpenbåt. Vi er skjelden mer enn 2-3 på tur så for de få gangene det er snakk om overnatting blir det nok greit. Prioritet er sjøegenskaper, da vi mest er på kortte dagsturer. solgansbris og nordavind er knallhard her på Trøndelagskysten så myk gange og litt hastighet på masjfart er viktig. bonus på step skroget er jo drivstofforbruk. Har hatt to Askeladdenbåter så vet at det er kvalitet, selv om denne sikkert ikke er støpt i Norge Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Mai.2023 Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 -morten- skrev 36 minutter siden: De fleste båter med mer V-bunn enn gjennomsnittet kan bli litt ranke. om det var messe var det også sikkert null utstyr og lite i tankene også. Dette er et dobbelt steppet skrog. Naturligvis blir det trangere i en styrhusbåt samenliknet med åpenbåt. Vi er skjelden mer enn 2-3 på tur så for de få gangene det er snakk om overnatting blir det nok greit. Prioritet er sjøegenskaper, da vi mest er på kortte dagsturer. solgansbris og nordavind er knallhard her på Trøndelagskysten så myk gange og litt hastighet på masjfart er viktig. bonus på step skroget er jo drivstofforbruk. Har hatt to Askeladdenbåter så vet at det er kvalitet, selv om denne sikkert ikke er støpt i Norge Tror kanskje du misforsto meg litt. Det jeg prøver å si er at denne båten er en styrehusbåt, bygget på et sporty Daycruiser skåråg. En dyp V-bunn har sine fordeler og ulemper som nevnt. P-serien til Askeladden, og de fleste andre styrehusbåter har mer volum pr fot, og en slankere v-bunn, med mer stabilitet, som er gunstig når en er flere bak som fisker, samt når en har familie-selskap ved brygga. Kan virke som mange i dette markedet setter pris på di egenskapene. Men som jeg sier de sporty egenskapene, samt kanskje beste drivstoff-økonomi, er fine egenskaper som mange flere kanskje burde sette pris på. Virker som flott båt. 👍 Båten så på var velutstyrt og kjøreklar. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 8 minutes ago, Sørlandet2 said: Tror kanskje du misforsto meg litt. Det jeg prøver å si er at denne båten er en styrehusbåt, bygget på et sporty Daycruiser skåråg. En dyp V-bunn har sine fordeler og ulemper som nevnt. P-serien til Askeladden, og de fleste andre styrehusbåter har mer volum pr fot, og en slankere v-bunn, med mer stabilitet, som er gunstig når en er flere bak som fisker, samt når en har familie-selskap ved brygga. Kan virke som mange i dette markedet setter pris på di egenskapene. Men som jeg sier de sporty egenskapene, samt kanskje beste drivstoff-økonomi, er fine egenskaper som mange flere kanskje burde sette pris på. Virker som flott båt. 👍 Akkurat, de har ikke falt for fristelsen som de Franske og tatt ut bredde på skrog og mindre V-bunn. Det er derfor jeg vurderer den. Men er så få produsert at det ikke er mye brukererfaringer. Får vel bare prøve en Axopar og en C76 CC, men er veldig få her! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sørlandet2 Svart 25.Mai.2023 Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 -morten- skrev 11 minutter siden: Akkurat, de har ikke falt for fristelsen som de Franske og tatt ut bredde på skrog og mindre V-bunn. Det er derfor jeg vurderer den. Men er så få produsert at det ikke er mye brukererfaringer. Får vel bare prøve en Axopar og en C76 CC, men er veldig få her! 👍👍 Axopar er jo snaisne greier. Tror jeg ville tatt med fruen før jeg hadde bestilt 28 for med akterkabin. Den tialett-løsningen er det kanskje ikke alle kvinnfolk som ser som smart når en skal gjøre nødvendig ærend på morgenkvisten. Men flott båt også det. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.Mai.2023 Del på Facebook Svart 25.Mai.2023 Sørlandet2 skrev 15 minutter siden: 👍👍 Axopar er jo snaisne greier. Tror jeg ville tatt med fruen før jeg hadde bestilt 28 for med akterkabin. Den tialett-løsningen er det kanskje ikke alle kvinnfolk som ser som smart når en skal gjøre nødvendig ærend på morgenkvisten. Men flott båt også det. Fordeler og ulemper - du er for deg selv foran på toalettet, mens andre velger å "dele på gleden" i større grad ved å ha sovekabin og toalett vegg i vegg - og det er gjerne ikke mye til vegg. Men en tur ut på veien er det... Sitér dette innlegget Link to post
Sjø og hav Svart 14.Juni Del på Facebook Svart 14.Juni Hei jeg har hatt en C76 center cabin sin jeg kjøpte i 2019 og er veldig fornøyd med den. Jeg har også fikset opp en god del i forhold til å lage enklere tilgang til lagringsplass med luker osv. Så om du kjøper og ønsker noen bilder så ta kontakt. Jeg har 200 hester, skulle gjerne hatt noe mer men marsjer i 30 knop og ligger da fint i sjøen. Forbruk da er ca 1.6 per nautiske mil Mvh Petter Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 14.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni 1 hour ago, Sjø og hav said: Hei jeg har hatt en C76 center cabin sin jeg kjøpte i 2019 og er veldig fornøyd med den. Jeg har også fikset opp en god del i forhold til å lage enklere tilgang til lagringsplass med luker osv. Så om du kjøper og ønsker noen bilder så ta kontakt. Jeg har 200 hester, skulle gjerne hatt noe mer men marsjer i 30 knop og ligger da fint i sjøen. Forbruk da er ca 1.6 per nautiske mil Mvh Petter Hei kjøpte C75CC, samme båt men uten steppet skrog. 300HK Suzuki. Er egentlig veldig fornøyd. Praktisk båt og fin til min bruk! overasket over veldig fint forbruk mellom 26-30 knop. Har litt tyngre propell mer tilpasset mellomregisteret og bedre grep ved manøvrering. toppfartt 43 Eneste jeg ikke liker så godt er at styreplassen er litt høy i forhold til rattet, og bordet er litt lavt. tenker å legge på en avsyandskloss på 2-3cm, får det likevel ned i køyeposisjon. Har og en ettermontert luke i kjøkkenbenken, men kunne vært hyller i tillegg. Litt tungvint å hente opp alt ovenfra. Veldig bra stuveplass i alle benkene da. Tilkomst til tanker er litt dårlig, ellers veldig bra og solid teknisk utførelse. Strømopplegg og sikringsskap og hovedbrytere er veldig bra. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.