Jump to content

Min gamle Sailor 2048


Astor

Recommended Posts

Med min NordWest satt det en aldrende Sailor VHF av type RT2048.

 

Den sender og tar i mot. Det er ikke her problemet ligger, men trolig i for mange tastetrykk av gamle Astor. Nå vil ikke den grønne boksen gå i DW. Og det er synd, for jeg ligger på denne tiden å lytter 16 og 19. 19 er Horten kontroll.

 

Hva om jeg resetter hele apparatet. Det må vel la seg gjøre. Men hvordan?

 

Noen som vet?

Hvem er i dag importør?

 

Bilde

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei Astor,

 

En kortform av brukermanualen for RT-2048 finnes her: http://www.sailor.no/media/sailor_vhf_rt2048_user_manual.pdf

 

Men såvidt jeg kan se av bildet er den en RT-2047 du har fått tak i; den har komplett duplex i motsetning til RT-2048. For denne har jeg ingen link tilgjengelig, men jeg skulle tro at du kan få hjelp via www.sailor.no eller selve kilden www.sailor.dk

 

Lykke til med den flotte boksen!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Som Poseidon sier, dette er en full duplex 2047.

 

Men denne er nok helt gåen, og svindyr å reparere. Dessuten kler den ikke båten din.

Skal du selge den? :wink:

 

Med sjanse for å virke frekk.

Og dersom resten av shiftfunksjonene virker.

Du prøver ikke å sette den i DW fra 16 da? Det vil den ikke.

 

Er det bryteren bak knappepanelet som er gåen, er det ingen svær greie å fikse. Snakk med Sandvik på Tjøme.

 

Sailor er tatt over av Thrane&Thrane og det er vel Radio Holland i Oslo som er importør.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Som Poseidon sier, dette er en full duplex 2047.

 

Men denne er nok helt gåen, og svindyr å reparere. Dessuten kler den ikke båten din.

Skal du selge den? :wink:

 

Med sjanse for å virke frekk.

Og dersom resten av shiftfunksjonene virker.

Du prøver ikke å sette den i DW fra 16 da? Det vil den ikke.

 

Er det bryteren bak knappepanelet som er gåen, er det ingen svær greie å fikse. Snakk med Sandvik på Tjøme.

 

Sailor er tatt over av Thrane&Thrane og det er vel Radio Holland i Oslo som er importør.

 

TAKK FOR INFO ALLE SAMMEN.Krapyl: DETTE ER EN TYPISK MOTORBÅT-RADIO. :nono: :yesnod:

 

Det er kun DW som jeg problemer med. Har enda ikke prøvd den- For ta et prøveoppkall til Tjøme Radio i morgen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ringte importøren som ga meg endel råd. I tillegg skal jeg ta med radioen opp på nyåret for å få programmert inn mitt selektive nummer. Dette er fortsatt i bruk. Det blir nok ingen DSC-radio med det første.

 

Polaris Electronics AS Stanseveien 4, Postboks 94, Kalbakken N-0902 Oslo, Norway

 

Ph. no.: +47 2306 9340

Fax. no.: +47 2306 9341

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...