Jump to content

Messingsskruer under vann som irrer vekk

casie

Recommended Posts

J-Å skrev for 19 timer siden:

Jeg ser forøvrig at Lumishore har en annen  løsning (TMX) som ligner på en skroggjennomføring. Her anbefaler de en "two step torquing process"

Kjenner ikke til det produktet, men løsningen med innvendig mutter må jo absolutt være å foretrekke framfor trådstarters lys som festes med skruer i skroget. Men løsningen med "two step torquing" ville jeg uansett droppet. 

J-Å skrev for 19 timer siden:

MS-polymerbasert, er det for eksempel Tek7?

Ja, tec7 er en MS-polymer. At de ikke anbefaler den til bruk under vann henger nok sammen med at alle fugemasser vil forvitre når de står permanent nedsenket i saltvann over tid. De vil i likhet med andre plastmaterialer også ha et visst vannopptak. Men som fugemasse mellom skrog og gjennomføring har dette liten betydning, så det ser vi bort fra. Skal jo ikke bygge en båt av tec7 heller :giggle: Og mellom flensen på en skroggjennomføring og skroget er det begrenset hvor mye limet blir eksponert for direkte sjøvann og UV-stråling. 

Jeg hadde også korroderte messingskruer, se under. 

Jeg borret i det som var igjen av skruene, først med en svært tynn borr og deretter med en som var ca som skruen. Fikk da fjernet det av skruen som stakk ut fra skroget. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...