Jump to content

Havner med mulighet for å bo i båt - Fredrikstad/Hvaler

Andy.

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som vet om noen havner i Fredrikstad eller på Hvaler som tillater at man bor i båten? Jeg har lyst til å kjøpe meg en seilbåt for å bo i, men sliter med å finne en passende plass hvor jeg gjøre det. Om havnen er i nærhet til butikker og kollektiv transport hadde det vært et veldig pluss.

Det er flere muligheter til å bo i når i Fredrikstad. Der jeg bor ( kommunal plass) har jeg og de andre båtboerne adresse på kaia. 
Det er også privateide plasser som kan bebos. Problemet er imidlertid å få plass. Det er fullt over alt i Fredrikstad nå. 
Du kan ta kontakt med parkeringsetaten i Fredrikstad og legge inn søknad om plass. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Andy. skrev 1 time siden:

Ja, jeg har skjønt at det er litt fullt rundomkring. Takk for tipset om parkeringsetaten, de skal jeg kontakte!

Parkeringssjefen heter Frode Samuelsen og er en veldig hyggelig kar (selv om han får mye tyn i lokalavisa). Han er også båtmann, samt tidligere medlem av dykkerklubben. Han er positivt innstilt til båter som trenger fast plass, og så vidt jeg forstår er han også positiv til at folk bor i båten, men det vet nok f.eks. @Chilli Solbris mer om. Det er han som har ansvaret for båtplassene i sentrum. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...