Marqies Startet 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2023 Er det en spesiell aluminium kvalitet som anbefales til reparasjon på drev eller outboard, tenker da på rep finne under gearhus mm. Gjelder dette også tilsatstråd. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Kan være smart å bruke tilsatstråd av sjøvannsbestandig alu. Da går du nok et par hakk opp i kvalitet, for kvaliteten på de støpte delene du nevner kan være så som så. En årsak er prisen og kostnadene ved produksjon, en annen årsak er legeringselementer som tilsettes for at smelta skal flyte godt ut i forma. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marqies Svart 26.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Takker, har funnet tilsatstråd alu / tig 5356 5% Mg. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Marqies skrev On 26.5.2023 at 20.37: 5356 5% Mg. Vis hele sitatet Jeg er dessverre svak på alulegeringer, men den der tror jeg blir bra Mulig noen andre kan bekrefte. @Hulda f.eks.? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Sorry, her går det mest i jern. Det er snart 30 år siden jeg kunne noe om aluminiumslegeringer. Jeg har gått ut på dato. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.