Martine29f Startet 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2023 I den siste tiden har jeg merket noen uvanlige lyder ved tilkopling uten å fundere så mye over dette egentlig. Igår tørna jeg aksling for hånd og hørtes ut som noe slang der bak. Kjørte motor forover med litt trøkk og etterpå var raklelyden borte. Etter at jeg satte den i revers og sjekket så var raklelyden tilbake. Tolker det dithen at propell har løsnet. Dette er innenbords med fast aksling. Skal på slip over pinse uansett, ca 3 nm unna heimehavn. I og med at propell fremdeles henger på så sitter nok mutter med settskrue på plass. Ved kjøring så presser propell seg innpå kon så hvis jeg er veldig forsiktig ved reversering, så skulle vel dette la seg gjøre? Eller er det galematias? Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Her er du garantert å vinne uansett utfall. Enten så går det helt bra eller så får du helt ny propell... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Kjør til. Og går det galt, så er det et utmerket argument for ny propell. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Rimelig mulighet for å skade sporkilesporet i aksel og propell samt miste sporkile. Bakker du opp risikerer du å miste propellen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bergen Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Du har ikke en løs sink på akslingen som lager skranglelyden da? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Ta med deg en stor skiftenøkkel og hopp i vannet før du kjører. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Martine29f Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Så for å avslutte denne tråden kan jeg informere om at turen til slipsetting idag gikk bra. Propellen hang og slang og takk gud for at settskruen satt godt i mutter. Ingen skader hverken på propell eller aksling. Konklusjon: ikke gjør dette uansett!!? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.