Jump to content

(U-)Båter i Otra/Kristiansand


eXpence

Recommended Posts

Tusler forbi disse hver dag på vei til jobb, etter det jeg kan huske var ingen av dem spesielt "slitne" før de havnet på bunn.

 

Båtene blir etter det jeg vet til sist tatt hånd om av Havnevesenet (dvs: Falken kommer å hente dem inn på "lager") og deretter solgt på auksjon ved jevne mellomrom.

 

/U

Link to post
Share on other sites

Ja, dette er jo naboplassen til der jeg lå i denne sesongen, da var det andre båter som lå der. Disse har vel fått en gratis overvintringsplass da det ikke koster noe i vinterhalvåret om båten er under 20 fot.

Jeg lurer litt på hvorfor de synker, dette skjedde med flere båter i otra hvert år, og da snakker jeg ikke om regnvann...

Den lille båten har vel ikke vanninntak i bunnen heller.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard!

Den passbåten du sikter til er en gammel 60 talls sak med linjer,(stod på brygga og så på den forleden.) :cool: TA

Regnet med det da jeg så vindskjermen (sikle sikle)

Men, jeg har båt så jeg greier meg foreløbig, må vente med og anskaffe flere til Hortenstangen kystlag er oppe og går. Der kan jeg stå og pusle med sånt etterhvert :cool:

Link to post
Share on other sites

Minner om et sørgelig syn jeg så litt utenfor Bergen for mange år siden. Et sted mellom 30 og 40 båter, for det meste trebåter, lå nedsøkket under isen på rekke og rad innover fjorden (husker ikke helt hva fjorden het). Et eller annet merkelig værfenomen hadde klart å senke samtlige båter som lå i havna, hvoretter fjorden hadde frosset til! Kun en og annen baug og styrehustak stakk opp litt her og der. Det var et syn som gjorde inntrykk kan man si....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Minner om et sørgelig syn jeg så litt utenfor Bergen for mange år siden. Et sted mellom 30 og 40 båter, for det meste trebåter, lå nedsøkket under isen på rekke og rad innover fjorden (husker ikke helt hva fjorden het). Et eller annet merkelig værfenomen hadde klart å senke samtlige båter som lå i havna, hvoretter fjorden hadde frosset til! Kun en og annen baug og styrehustak stakk opp litt her og der. Det var et syn som gjorde inntrykk kan man si....

kan det ha vært Nordåsvannet? Har hørt om dette her...
Link to post
Share on other sites

Loddefjord?

Det var det ja!

 

Bjørndalspollen heter det vel.

Stemmer helt sikkert. Jeg har ikke hørt det navnet før, men du er jo lokalkjent så jeg tar det for god fisk :wink: ! Ser det tydelig for meg ennå, selv om det er over 20 år siden nå....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ja, dette var virkelig synd.

 

Men skal ikke så mange dagene/timene til før synker , når de uheldige forholdene er rette.

 

Hadde jeg hatt en trebåt ved en trafikert brygge ,skulle jeg hatt en vannfast plakat på den ,

evt og på tauet , med mobnr mitt , så folk kunne varsle/sms om vannstanden var over bunnstoffet.

Dusør i edle dråper :wink:

 

 

Kanskje en idè folkens :confused::confused::confused:

 

 

Har reddet trebåter på min egen marina før. Da mobnr kan finnes i vaktbua,

når sammenligner med plassnr.

 

Ofte er som Bastaard sier, at batteriet flatt / lensepumpa gåen , evt også sikring på brygga gått.

 

 

 

Hilsen Opus :flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...