Jump to content

Hvor bra er Anchorlifts sitt Shark-anker?


nimbuster

Recommended Posts

Jeg er i tvil om jeg skal velge Shark-ankeret eller Bruce-kopien foran, i kombinasjon med kjetting. Det sies at et 12 kg Sharkanker gjør samme nytten som 15 kg Bruce. Stemmer dette?

 

Noen som kjenner til Sharkankeret, og evt. med erfaring fra begge ankrene?

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

Har 30kg Shark-anker, 100m kjetting og 1500W ankervinsj (24V) fra Anchorlift. Er veldig godt fornøyd med hvordan det fungerer. Har brukt det noen år, men siste halve året nesten daglig.

Har lagt til ankers under forhold hvor jeg har hatt skvett over styrehuset på grunn av bølgene. Shark-ankeret lå godt fast. Bruker GPS som ankervakt.

Dog må tre ting nevnes:

Irriterende å måtte snu ankeret for å hale det inn i ankerrullen dersom det ligger feil vei.

Det "selvparkerer" ikke. I tillegg måtte jeg sveise på en stopper for å hindre at det kilte seg i ankerrullen. Dumt å måtte bruke slegge for å få det ut....

Svivelen som fulgte med skrudde seg løs for en tid tilbake. Så dette heldigvis i tide. :eek: Om dette er noe som kan skje for andre, eller om jeg bare har vært uheldig vet jeg ikke. Vil ta kontakt med Anchorlift. Regner med å få ny tilsendt på garantien.

Har ikke noe særlig erfaring med andre ankertyper.

Tross de tre ting er jeg veldig fornøyd i den daglige drift. Shark-ankeret pleier å sette seg fint.

 

Mvh

Pelle

Link to post
Share on other sites

Selve svivelen er det nok Anchorlift som har ansvaret for......

Har ikke brukt Locktite på noe.

Det var den som delte seg, og det ser ut til at det er en bolt der som skal være klinket i enden. Den har nok vært utstatt for store krefter; torsjon og strekk, men allikevel.......?

Forresten, spøsrmålet fikk meg til å tenke på at jeg synes nok at installasjonsmanualen var i snaueste laget da jeg installerte herligheten....

 

Mvh

Pelle

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...