Jump to content

VP KAD300, hva er denne boksens funksjon?


Chrisa

Recommended Posts

Hva er funksjonen til denne volvo penta boksen?

 

IMG_3635.jpeg.fe622edc1703a8d3a662250548148e46.jpeg

 

Boksen er koblet i paralell inn ca midt på kabelstokken til en KAD300. Den leser formentlig av info fra kabelstokken.

 

eneste kabel som blir brutt er kabel som går fra startswitsj på dash og ned til startmotor. Denne kabelen går altså fra switch, via denne boksen, videre til «hjernen» nede på motor, så til startrele og startmotor.

 

Grunnen til at jeg fant boksen var fordi motoren ikke ville starte. Jeg hadde da brudd på startkabel mellom switsj og startmotor. Jeg målte kontinuitet i kabel fra switsj mot motor og motsatt. Endte da opp med at kabel fra motor og kabel fra switsj ender opp i denne boksen. Da jeg koblet nevnte startkabel utenom boksen, funket alt som notmalt.

 

Delenummer 201183 finner jeg ikke noe sted på nett.

 

Så, hva er dette for noe?

Link to post
Share on other sites

Aldri sett noe lignende på kad44/300. Syntes kanskje heller ikke boksen med tilhørende kabler så veldig Volvo penta ut. Mulig det er en ettermarkeds startsperre/alarm eller lign, som forrige eier har tapet en Volvo penta lapp på for at det ikke skal være tydelig hva som er evt startsperre. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...