Rotlause Startet 29.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2023 Jeg lurer på om folk her kan anbefale en vinterplass for båten min med mulighet for å kunne bo der, må være åpent sanitæranlegg der siden jeg ikke får installert dusj og skikkelig do før til våren, håper at noen der ute kan ha noen gode råd. Har bodd i båt på vinteren før,men nå vil jeg et sted det er lagt litt til rette for oss som vil bo i båten Mvh Odd I Den Rotlause Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel, Vinterplass med bomuligheter, var ikke iht reglene for titler. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 29.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2023 Velkommen. Du bør opplysa i kva område du ønsker å ha båten. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2023 Hør med Trondheim Havn Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hulda Svart 29.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2023 Går bra i Fredrikstad, Tromsø og Aker Brygge. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Har hørt det går bra på Kanariøyene også. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kallethekid Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Som de andre sier, hvor i landet vil du bo? Hva slags båt du har er også av betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Rotlause Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Har en gammel fiskeskøyte på 34 fot,Østlandet er vel der vi tenker oss å bo, hadde visst ikke tenk alt igjennom før jeg la ut dette Mvh Odd Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Med en gang du nevner gammel treskøyte, så minker nok muligheten, da mange ikke vil ha gamle trebåter liggende, grunnet frykt for den skal gå ned. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Komodo Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Rotlause skrev for 1 time siden: Har en gammel fiskeskøyte ... Tror nesten jeg kan garantere deg at du får problemer med å legge den i Fredrikstad. Det har vært mye problemer med gamle båter som begynner å ta inn vann og synker osv. Fredrikstad har forøvrig et meget aktivt og kompetansetungt trebåtmiljø på Isegran på Kråkerøy. Der kan du imidlertid bare glemme å få plass. Mange som er sugen på det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kallethekid Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Skøyter er vel ikke det enkleste å få plass til grunnet tidligere problemer med slike i mange havner, i hvert fall her på Østlandet. Selv om det kan være mer utfordrende er det vel ikke helt umulig. Jeg ville valgt meg ut noen havner der du ønsker å ligge og så satt sammen litt dokumentasjon (gjerne med bilder) på at båten er i forsvarlig stand og at forsikring er på plass. Hvis båten og du selv fremstår som ryddige vil jeg tro sjangsene øker. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 I Son har det (uoffisielt) bodd folk i båt både i gjestehavnen og ute hos Sonsskilen Båthavn (eller hva det heter). Jeg vil tro at 'ansvarsforsikring' vil bli avkrevd. Slik at om du går ned, har du forsikring for å dekke heving og reparasjon av skade på bryggeanlegg. Begge plassene vil jeg anta ligger i det øvre prisleiet. Noen priser her. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Maritim båtforening i Oslo kan være en mulighet. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Komodo Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Litt av problemet i Fredrikstad er nok at de som har eid de gamle skøytevrakene og gamle tresnekker gjerne er "ansatt" i NAV, og eier ikke nåla i veggen. Dvs., enkelte av dem eier gjerne ei nål, men den blir brukt til andre ting... Hvis du kan dokumentere at båten er i god stand, at du har forsikring i orden, og at du er i jobb og har god økonomi stiller muligens saken seg annerledes. Jeg vet ikke. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.