Jump to content

34 fot gammel skøyte, vinterplass med bomuligheter på Østlandet?

Rotlause

Recommended Posts

Jeg lurer på om folk her kan anbefale en vinterplass for båten min med mulighet for å kunne bo der, må være åpent sanitæranlegg der siden jeg ikke får installert dusj og skikkelig do før til våren, håper at noen der ute kan ha noen gode råd. Har bodd i båt på vinteren før,men nå vil jeg et sted det er lagt litt til rette for oss som vil bo i båten 

Mvh Odd I Den Rotlause 

Kommentar fra moderator:
Opprinnelig tittel, Vinterplass med bomuligheter, var ikke iht reglene for titler.
Rotlause skrev for 1 time siden:

Har en gammel fiskeskøyte ...

Tror nesten jeg kan garantere deg at du får problemer med å legge den i Fredrikstad. Det har vært mye problemer med gamle båter som begynner å ta inn vann og synker osv. 

Fredrikstad har forøvrig et meget aktivt og kompetansetungt trebåtmiljø på Isegran på Kråkerøy. Der kan du imidlertid bare glemme å få plass. Mange som er sugen på det.

Skøyter er vel ikke det enkleste å få plass til grunnet tidligere problemer med slike i mange havner, i hvert fall her på Østlandet. Selv om det kan være mer utfordrende er det vel ikke helt umulig. Jeg ville valgt meg ut noen havner der du ønsker å ligge og så satt sammen litt dokumentasjon (gjerne med bilder) på at båten er i forsvarlig stand og at forsikring er på plass. Hvis båten og du selv fremstår som ryddige vil jeg tro sjangsene øker. 

I Son har det (uoffisielt) bodd folk i båt både i gjestehavnen og ute hos Sonsskilen Båthavn (eller hva det heter). Jeg vil tro at 'ansvarsforsikring' vil bli avkrevd. Slik at om du går ned, har du forsikring for å dekke heving og reparasjon av skade på bryggeanlegg. Begge plassene vil jeg anta ligger i det øvre prisleiet. Noen priser her.

Litt av problemet i Fredrikstad er nok at de som har eid de gamle skøytevrakene og gamle tresnekker gjerne er "ansatt" i NAV, og eier ikke nåla i veggen. Dvs., enkelte av dem eier gjerne ei nål, men den blir brukt til andre ting... 

Hvis du kan dokumentere at båten er i god stand, at du har forsikring i orden, og at du er i jobb og har god økonomi stiller muligens saken seg annerledes. Jeg vet ikke. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...