Platt Startet 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2005 (redigert) Ser i erfaringsdatabasen at det er flere her som har Coronet, men ingen registrerte 24-fotere. Jeg vurderer å kjøpe en 24' Coronet Cabin. Er det noen som har positive/negative erfaringer med denne båttypen? Har funnet en svensk Coronetklubb, www.coronet.nu . Noen som vet om en lignende norsk side? Redigert 12.Desember.2005 av FrankA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Noen som vet om en lignende norsk side?Jeg har ikke funnet noen norsk Coronetside og tviler vel på at det finnes. Den svenske klubben dekker Norge og Danmark og har flere norske medlemmer så det er vel rette plassen å stille spørsmål. Et søk i Bryggsnack og Modellarkivet kan være til en del hjelp. Coronets historie er også verdt å lese. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Kotnes Svart 12.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2005 Siste uka i ferien dvs andre uka i august lå det en rekke Coronetbåter fender mot fender like ved middagsbukta i Oslofjorden. Det er nok en klubb eller noe, man må vel bare finne ut hvor. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Ole-Jacob Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 (redigert) Jeg mener bestemt det har vært Coronettreff i Oslofjorden de to siste årene. Tror det er som Svein Ha sier, nemlig at dette har sitt utspring i den svenske Coronet-siden. Det ingen norsk Klubbside på nettet. Kjenner også til hvem som har vært primus motor for dette arrangementet, om du vil komme i kontakt med ham. Redigert 13.Desember.2005 av Ole-Jacob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 13.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 (redigert) Får nå se om det blir kjøp. Har lagt inn et bud som går ut i morgen kl. 1600. En fra Molde er interessert i plattgatteren, og siden Coronet'en ligger i Molde kan vi spleise på frakta hvis det blir kjøp. Blir for mye jobb med trebåt, og min Furuholmen fortjener å bli pusset skikkelig opp og bli tatt godt vare på! En godt vedlikeholdt trebåt er uendelig mye penere enn en plastbåt, men det er vel bare til å innrømme at min tid som trebåteier er over. Jeg hopper stadig på prosjekter, men det blir ofte "opp som en løve, ned som en skinnfell". Skal jeg ha plastbåt (i min prisklasse) vil jeg ha noe annet enn snekke ala Nidelv 24, Sjømann 22, osv. Blir litt for "grilldress" for meg! (Just my humble opinion) Synes enkelte eldre plastbåt typer (som f.eks. Coronet) har stor sjarm. Dessuten liker jeg "retro-look'en". Redigert 13.Desember.2005 av FrankA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Blir for mye jobb med trebåt, og min Furuholmen fortjener å bli pusset skikkelig opp og bli tatt godt vare på! En godt vedlikeholdt trebåt er uendelig mye penere enn en plastbåt, men det er vel bare til å innrømme at min tid som trebåteier er over. Har vi en frafallen her Vi må huske på èn ting, med trebåt er der ikke jobb, kun rekreasjon Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Jobbe gjør jeg fra 8-16. Trebåten koses med etter 16 og i helger. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Platt Svart 13.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Får heller vurdere å (bokstavlig talt)tre tilbake i trebåteiernes rekker om noen år når unga er større og man er for gammal til å dra rundt å spille i rockeband! Ellers bare å si ifra hvis du vet om noen som er ute etter en billig Furuholmen. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 ... Ellers bare å si ifra hvis du vet om noen som er ute etter en billig Furuholmen. Hva er billig, og har du noen bilder? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
KAT Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Han som har skrevet i linken vet nok helt sikkert om Coronet klubben. Trykk her Coronet båteier Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 13.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Han som har skrevet i linken vet nok helt sikkert om Coronet klubben. Trykk her Coronet båteier Info om båttypen sjekkes ut videre hvis selger godtar mitt bud! Det jeg EGENTLIG lurte på, var om noen hadde positive/negative erfaringer med Coronet 24 Cabin!? Men de er vel ganske like Scand, Fjord, osv i samme str./årsmod.(?) Hva er billig, og har du noen bilder?"Billig" kommer selvfølgelig an på øyet som ser (og den som skal ut med spenna!) Mer info HER Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 ... "Billig" kommer selvfølgelig an på øyet som ser (og den som skal ut med spenna!) Mer info HER Billig var det ikke, men helt klart rimelig for denne. Flott båt med større potensiale. Jeg har et år med full lønn nå, og pusler litt med tanken på å pusse opp (restaurere) noen større båter, men jeg vil helst ha 2 fulle sovekabiner, da det er mye lettere å selge. Den Furuholmen jeg holder på med nå skal jeg forøvrig ha selv, men Dorry`n skal shines til tipp-topp og forsøkes selges neste år. Kommer du over "vrak" av denne type båter, så send meg gjerne en IM. Dorry`n i avataren ble kalt St. Hansbålet på opplagsplassen - 3 år på land, men se så fint den flyter. Nok avsporing i tråden din! Lykke til med salget - det burde ikke være for vanskelig, slik den så ut og til den prisen. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
vikers Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Har du forresten sett på denne? Prisen trodde jeg først manglet et siffer, men den stemte visst. Her må det da være mye båt for pengene - hvis ikke fellene er godt gjemt. http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=21231 Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
urabus Svart 13.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2005 Var å kikka på den vikers viser til, såg skikkelig sliten ut, men litt vask, lakk og maling så blir den sikkert mykje bedre. Elektrisk anlegg må skiftast om ein har krav til finish og orden til slikt. Står berre éin b20 i den, er nok litt slapp motor for ein slik båt etter det eg har lese. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 14.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Var å kikka på den vikers viser til, såg skikkelig sliten ut, men litt vask, lakk og maling så blir den sikkert mykje bedre. Elektrisk anlegg må skiftast om ein har krav til finish og orden til slikt. Står berre éin b20 i den, er nok litt slapp motor for ein slik båt etter det eg har lese. Tok du noen bilder av båten? I så tilfelle, kunne du sendt noen til meg på musikksentralen@gmail.comHadde vært artig å sett litt flere enn de som ligger i annonsen. Sitér dette innlegget Link to post
urabus Svart 14.Desember.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Hehe...tok med kamera med, putta det forsiktig i lomma og der låg det. Knipsa eit par bilete av skroget rett før eg satt meg i bilen igjen. Kan jo alltids sende dei... Er det denne du har lagt inn bud på? Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 14.Desember.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2005 Det er den, ja. Blir sikkert båt av den etterhvert. Jeg kjøper den i tilfelle usett (som jeg ofte har gjort med andre båter, og noen ganger brent meg på det...) Kan du si noe annet om båten enn det du nevnte over her? Send gjerne bildene du tok av skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.