Jump to content

Coronet båter


Platt

Recommended Posts

Ser i erfaringsdatabasen at det er flere her som har Coronet, men ingen registrerte 24-fotere. Jeg vurderer å kjøpe en 24' Coronet Cabin. Er det noen som har positive/negative erfaringer med denne båttypen? Har funnet en svensk Coronetklubb, www.coronet.nu . Noen som vet om en lignende norsk side? :confused:

Redigert av FrankA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Noen som vet om en lignende norsk side?

Jeg har ikke funnet noen norsk Coronetside og tviler vel på at det finnes. Den svenske klubben dekker Norge og Danmark og har flere norske medlemmer så det er vel rette plassen å stille spørsmål. Et søk i Bryggsnack og Modellarkivet kan være til en del hjelp. Coronets historie er også verdt å lese.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener bestemt det har vært Coronettreff i Oslofjorden de to siste årene. Tror det er som Svein Ha sier, nemlig at dette har sitt utspring i den svenske Coronet-siden. Det ingen norsk Klubbside på nettet. Kjenner også til hvem som har vært primus motor for dette arrangementet, om du vil komme i kontakt med ham.

Redigert av Ole-Jacob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Får nå se om det blir kjøp. Har lagt inn et bud som går ut i morgen kl. 1600.

En fra Molde er interessert i plattgatteren, og siden Coronet'en ligger i Molde kan vi spleise på frakta hvis det blir kjøp. :yesnod:

 

Blir for mye jobb med trebåt, og min Furuholmen fortjener å bli pusset skikkelig opp og bli tatt godt vare på!

En godt vedlikeholdt trebåt er uendelig mye penere enn en plastbåt, men det er vel bare til å innrømme at min tid som trebåteier er over.

Jeg hopper stadig på prosjekter, men det blir ofte "opp som en løve, ned som en skinnfell". :sad:

 

Skal jeg ha plastbåt (i min prisklasse) vil jeg ha noe annet enn snekke ala Nidelv 24, Sjømann 22, osv. Blir litt for "grilldress" for meg! (Just my humble opinion) :wink:

Synes enkelte eldre plastbåt typer (som f.eks. Coronet) har stor sjarm. Dessuten liker jeg "retro-look'en".

Redigert av FrankA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir for mye jobb med trebåt, og min Furuholmen fortjener å bli pusset skikkelig opp og bli tatt godt vare på!

En godt vedlikeholdt trebåt er uendelig mye penere enn en plastbåt, men det er vel bare til å innrømme at min tid som trebåteier er over.

:sad: Har vi en frafallen her :sad::wink:

 

Vi må huske på èn ting, med trebåt er der ikke jobb, kun rekreasjon :wink:

Link to post
Share on other sites

Jobbe gjør jeg fra 8-16. Trebåten koses med etter 16 og i helger. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

...

 

Ellers bare å si ifra hvis du vet om noen som er ute etter en billig Furuholmen. :yesnod:

Hva er billig, og har du noen bilder?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Han som har skrevet i linken vet nok helt sikkert om Coronet klubben.

 

Trykk her Coronet båteier

Info om båttypen sjekkes ut videre hvis selger godtar mitt bud! :smiley:

Det jeg EGENTLIG lurte på, var om noen hadde positive/negative erfaringer med Coronet 24 Cabin!?

Men de er vel ganske like Scand, Fjord, osv i samme str./årsmod.(?)

 

Hva er billig, og har du noen bilder?

"Billig" kommer selvfølgelig an på øyet som ser (og den som skal ut med spenna!) :wink:

Mer info HER

Link to post
Share on other sites

...

"Billig" kommer selvfølgelig an på øyet som ser (og den som skal ut med spenna!) :wink:

Mer info HER

Billig var det ikke, men helt klart rimelig for denne. Flott båt med større potensiale. :yesnod:

 

Jeg har et år med full lønn nå, og pusler litt med tanken på å pusse opp (restaurere) noen større båter, men jeg vil helst ha 2 fulle sovekabiner, da det er mye lettere å selge.

 

Den Furuholmen jeg holder på med nå skal jeg forøvrig ha selv, men Dorry`n skal shines til tipp-topp og forsøkes selges neste år.

 

Kommer du over "vrak" av denne type båter, så send meg gjerne en IM. Dorry`n i avataren ble kalt St. Hansbålet på opplagsplassen - 3 år på land, men se så fint den flyter. :sailing:

 

Nok avsporing i tråden din!

 

Lykke til med salget - det burde ikke være for vanskelig, slik den så ut og til den prisen.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har du forresten sett på denne?

 

Prisen trodde jeg først manglet et siffer, men den stemte visst. Her må det da være mye båt for pengene - hvis ikke fellene er godt gjemt.

 

http://www.baatnett.no/GetObject.asp?ObjectID=21231

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Var å kikka på den vikers viser til, såg skikkelig sliten ut, men litt vask, lakk og maling så blir den sikkert mykje bedre. Elektrisk anlegg må skiftast om ein har krav til finish og orden til slikt.

Står berre éin b20 i den, er nok litt slapp motor for ein slik båt etter det eg har lese.

Link to post
Share on other sites

Var å kikka på den vikers viser til, såg skikkelig sliten ut, men litt vask, lakk og maling så blir den sikkert mykje bedre. Elektrisk anlegg må skiftast om ein har krav til finish og orden til slikt.

Står berre éin b20 i den, er nok litt slapp motor for ein slik båt etter det eg har lese.

Tok du noen bilder av båten? I så tilfelle, kunne du sendt noen til meg på musikksentralen@gmail.com

Hadde vært artig å sett litt flere enn de som ligger i annonsen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...