FrøkenKaptein Startet 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2023 Jeg fant diseldyr i tank, vannutskiller og finfilter. Har tømt og renset tanken, byttet ut vannutskiller til en med glasshus og selvfølgelig byttet filter. Jeg har blitt fortalt at det eneste jeg trenger å gjøre nå er å rense/bytte slanger. Jeg går for bytte. Godt for alt som er gjort. Har ikke byttet dieselslanger før og lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på/gjøre ifbm dette? Mulig dumt spørsmål, men må jeg ha denne type slangeklemmer? (se bilde) Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Hei Byttet i vinter, brukte vanelige rustfrie slangeklemmer, og husk å bruk slanger for diesel. Anbefaler å bruke en slange tang/saks for å få bene/rette kutt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Jeg ville ha gjenbrukt de originale klemmene om ny slange har samme ytterdiameter. Hvis de ikke passer ville jeg ha gått for helt standard rustfrie i rett dimensjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
pipe Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 FrøkenKaptein skrev On 30.5.2023 at 7.53: Jeg har blitt fortalt at det eneste jeg trenger å gjøre nå er å rense/bytte slanger. Jeg går for bytte. Godt for alt som er gjort. Vis hele sitatet Jeg hadde sovet godt om natta ved å ta av returslangen til tank og latt den gå i en bøtte eller liknende. For så startet opp motoren i noen minutter til det hadde kommet ut ett par liter. Ville også til satt dieseldyr dreper i tanken. Husk å sjekke om tanklokket er tett slik att ikke sirkuset gjentar seg Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2023 Det kommer vel verken vann eller dieseldyr gjennom finfilteret. Du oppgir null informasjon om båt eller installasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 FrøkenKaptein skrev On 30.5.2023 at 7.53: Har ikke byttet dieselslanger før og lurer på om det er noe spesielt jeg må tenke på/gjøre ifbm dette? Mulig dumt spørsmål, men må jeg ha denne type slangeklemmer? (se bilde) Vis hele sitatet Standard type Grå motor Merk slangene så du vet hvor de skal. Ta med slangene til Tess-Hydroscan eller en butikk som selger dieselslanger. Kjøp denne type slangeklemmer Ikke denne typen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.