Jump to content

Hvordan fikse manglende hold til skrue i glassfiber?

kln

Recommended Posts

Takplatene mine var festet oppi sandwhich innvendig med treskruer. Da de begynte å løsne, boret jeg opp hullene slik at det ble nok diameter til å sette inn mutternagler/popmuttere. M5 mutter på små takplater og M6 på større.

Biltema har mutternagletangsett til en billig penge.

Har ikke prøvd med dynamisk last (kalesjebøyle i bevegelse) men stillestående takplater sitter i alle fall som støpt med maskinskruer i disse naglene.

Fungerer dog neppe like bra på tykkere enkeltsjikt glassfiber, hvis det er det du har.

Hvis du bruker naglen sammen med en maskinskrue med senkehode, så bør iallefall skruen passe i kalesjeknappen.

Naglen gir deg bare et gjenget hull i materialer som ellers ikke egner seg så godt for gjenging.

Jeg ville ha brukt en kalesjeknapp som bygger lite ut fra skroget, for å få minst mulig moment sideveis når kalesjen blir hektet på og drar knappen i én retning til siden. Det er da naglen er mest sårbar for utdraging (drar du den derimot rett utover fra hullet sitter den ekstremt bra).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...