Jump to content

mastervolt battery mate 250 3ig slår seg av

april1

Recommended Posts

Har du noe koblet til "ig"? Hvis ikke, kanskje det er verdt å prøve å koble 12V fra "tenning" til der:

Sitat

Option: only if an alternator is used which requires external excitation and external voltage sensing, the “ig” post of the Battery Mate must be connected to an ignition switched source such that power is applied in the ignition/run position

Hm... har ikke målt på in og utganger  , men tok strøm til "IG" direkte fra en av bankene med en kort ledning (lit usikker på hvilken av bankene det var fra ..)Har ikke målt om den går med last til noen av dei 3 bankene når den er av . Skal måle slik du spør om for å sjekke ..Skal i båten i dag så da måler og sjekker eg  tilbake melding kommer.:thumbsup:

• 2 uker senere...

Nå har jeg  gått over alle kabler  og målt med multimeter ....Fikk mange snodige målinger ,lurte lenge på om multimeter var ødelagt  ...Gikk så i tenkeboksen og idag fant eg ut av problemet .Det ser ut til at motor- romsviften har "gjennomslag " (denne var koblet på inngang sammen med ledning fra dynamo ) Tok av denne og da ble alle målinger normale og skilledioden holder ser på .Da må eg få ny eller reparer motoromsvifta så skal alt være tilbake til normalen håper jeg :smash: .

Takk for hjelpen :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...