april1 Startet 31.Mai.2023 Del på Facebook Startet 31.Mai.2023 Batteri skille slår seg av ved lading fra dynamo ... Noen ganger holder det seg på en stund andre ganger ikke . Har noen peiling på om det kaput eller noen annen løsning ? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Har du noe koblet til "ig"? Hvis ikke, kanskje det er verdt å prøve å koble 12V fra "tenning" til der: Sitat Option: only if an alternator is used which requires external excitation and external voltage sensing, the “ig” post of the Battery Mate must be connected to an ignition switched source such that power is applied in the ignition/run position Sitér dette innlegget Link to post
april1 Svart 31.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Har koblet konstant 12volt på "IG" men den slår seg av .... Dynamoen slår den ikke på selv Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 31.Mai.2023 Del på Facebook Svart 31.Mai.2023 Beklager hvis du synes det er et dumt spørsmål, men har du sjekket at det virkelig er 12V på "IG" når den slår seg av? Har du målt strømmen på inngang og utganger? Når den er av, er dynamo fortsatt i kontakt med ett batteri, eller går den da helt ubelastet? Sitér dette innlegget Link to post
april1 Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Hm... har ikke målt på in og utganger , men tok strøm til "IG" direkte fra en av bankene med en kort ledning (lit usikker på hvilken av bankene det var fra ..)Har ikke målt om den går med last til noen av dei 3 bankene når den er av . Skal måle slik du spør om for å sjekke ..Skal i båten i dag så da måler og sjekker eg tilbake melding kommer. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Juni.2023 Del på Facebook Svart 1.Juni.2023 Hva med "ground", kan det være dårlig kontakt på den? Måle minst 12V mellom "ground" og "+in". Sitér dette innlegget Link to post
april1 Svart 13.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2023 Nå har jeg gått over alle kabler og målt med multimeter ....Fikk mange snodige målinger ,lurte lenge på om multimeter var ødelagt ...Gikk så i tenkeboksen og idag fant eg ut av problemet .Det ser ut til at motor- romsviften har "gjennomslag " (denne var koblet på inngang sammen med ledning fra dynamo ) Tok av denne og da ble alle målinger normale og skilledioden holder ser på .Da må eg få ny eller reparer motoromsvifta så skal alt være tilbake til normalen håper jeg . Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.