Jump to content

Kalesjespørsmål til min Furuholmen.


vikers

Recommended Posts

Vedlagt en tegning som viser hvordan stenger er festet og det er som følger:

 

På hver side er det fastmontert en bøyle, som 3 tverrgående bøyler skal festes på. Mitt problem er at alle fester er borte, slik at jeg ikke vet hvordan dette skal festes. Jeg tror at et av festene er et dobbeltfeste, men er det da akter, eller nærmere front.

 

Egentlig en dårlig løsning, da de monterte bøylene bare er i veien på fine dager.

Noen som vet hvordan dette er orginalt, eventuelt hva som er riktig montering på dette?

Bilde

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har du vært inne på Furuholmbåtene sine sider og kikket om du finner noe som ligner?

Det er kanskje noen der du kan henvende deg til og spør hvis du ikke du finner ut av det her.

(Redigert vekk link.)

 

Hm. Fikk ikke den linken til å virke etter jeg satt inn innlegget. Prøver en annen. Her er bilde av mange furuholmenbåter. http://www.furuholmen.com/konstruk.htm Den som heter Terna, har to bøyler bak på kalesjen.

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...