LindaBy Startet 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2023 Vi vil skifte ut vårt rødspritbluss med en stekeovn og bluss. Ser at komfyrer til campingvogn koster halvparten så mye som komfyrer til båt. Så da er spørsmålet: Kan jeg bruke komfyrer laget til campingvogner i båt? Hvorfor/Hvorfor ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 De ter vel ikke helt like. Komfyr til båt kommer vel med et hengslet oppheng og et varmeskjold rundt. Men en campingvogn komfyr vil sikker fungere. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 Det er en god del krav til installasjonen. https://nrbr.no/fritid/alt-om-baat/gass-i-baat/ Jeg anbefaler å fortsette med sprit, og heller installere en air-fryer eller mikrobølgeovn. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 Jeg gjorde dette i forrige båt. Kjøpte bordkomfyr med 4 bluss og stekeovn med over/undervarme til 2500kr. Fungerte helt utmerket i de 13-14 årene jeg hadde den. Kan ikke se noen forskjell på båtkomfyr bortsett fra størrelse og pris egentlig. Gassinnstalasjonen var den samme, hadde gassalarm også. Slingrebeslag til kjeler må evt lages om det er behov. Vi bruker gass slik at regulator kun er på flaska under bruk. Står selvfølgelig i drenert eget rom. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 Jeg er i allefall veldig avhengig av at det er hengslet opplegg, samt at jeg har slingrebeslag. I en campingvogn er det vel strengt forbudt å lage mat mens vogna er i bevegelse, og når vogna ikke er i bevegelse står den vel normalt ganske flatt og rolig. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Bonita I Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 De fleste motor-båter med komfyr-innstallasjoner, er uten slingringsoppheng - dette ser ut til å være mest installert i seilbåter. Så lenge gass-installasjonen gjøres i hht forskrift ser jeg ingen problem. I Bonita er der installert en 4-bluss komfyr med stekeovn (2stk) - noe jeg skjeldent har sett i campingvogn/bobiler. Men er jo nødvendigvis kanskje heller ikke et "krav" ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.