Kaptein Ka Startet 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2023 Kjøpt båt hvor ledningsnettet er kutta av på motor sida. Står en ukjent enkel kontrollboks med bare gass wire og tennings lås med 3 kontakt punkter på ved rattet. Motor har stått i 10 år så kunne vært fint prøve starta før jeg begynner bruke bruke penger på den. Er det mulig med en enkel tennings lås? Er jeg avhengig av en Yamaha kontroll boks (703?) for få dette til eller kan jeg koble det opp på andre måter med uoriginalt utstyr? Etter hva jeg kan se er motoren bare satt på båten og ikke noe mer så jeg må legge nye kabler fra motor til styre posisjon Har bare erfaring med eldre utenbordsmotorer med snor og styrekult så helt grønn på dette Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Ka Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Fant ut hvordan jeg fikk starteren til og gå men ble litt forvirra av at all informasjon på nett sa det skulle være en gul 12v + i ledningsnettet på motor sida. Denne modellen har ikke det, kjør rød på + og putt ett skrujern mellom + Polen på starteren og den brune kabelen på venstre side av den og den går. Putt hvit på negativ for stop. Motor starta på første forsøk etter 10 år stillstand og ingen forgasser rens ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Ka Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Båt, registrert henger, 30 hk 3 cyl 2005 og 1986 30 hk delemotor til 10k så har jeg litt og gå på nå som Yamaha er verdt mer enn gull ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Fantastisk! Solide motorer dette her! Du har vel ikke betalt for stort mer enn hengeren... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kaptein Ka Svart 7.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Hehe nei har vel ikke det. Så nå er jeg veldig ivrig på bruke litt kr på den. Eldre mann som satt igjen med den etter dødsfall i familien. Planen er få styring, kontrollboks og elektrisk på plass fort som jeg kan. Så tar jeg kosmetisk neste vår. Desverre er den mala med bengalakk men det mangla bare 1 original skrue i vindu ramma. Noen tips om fjerne bengalakk effektivt eller kan jeg slipe ned jevnt og bruke bengalakk med godt resultat? Vil helst gjøre det ordentlig. Alicraft 16 Nordspeed er en veldig kul båt som fortjener litt kjærlighet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.