Wrener Startet 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2023 Vurderer å kjøpe meg Arvor 215 som fiskebåt. Driver med teinefiske etter hummer og krabbe. Erfaringer med disse båtene? Ser også at flere av dem har VW motorer. Er litt skeptisk til det. Noen som har erfaringer eller kjenneskap? Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Har hatt en slik med 100 Hk WV diesel. Har vel aldri noen sinne hatt så mye problemer med en motor som jeg hadde med den. En skikkelig dritmotor. Ellers var jo båten grei nokk. Men noen fiskebåt er det ikke får du inn en bråttsjø så går den ned, dørløsningen inn til cabinen er elendig. Men slik er det jo for veldig mange leketøysbåter. Link to post
Wrener Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Bårdp. Takk for svar. Jeg er bare hobbyfisker og er ikke ute i dårlig vær. Bruker i dag en Øien 530, men kunne tenke meg en båt med litt varme i styrhuset. Link to post
Bårdp Svart 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Jeg monterte en slik varmevifte på kjølevannet fra motoren og det fungerte fint. Link to post
hanto1 Svart 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Til hobbyfiske er den ok, litt hard i motsjø, men det er jo alle av denne typen. WV motor eller Merc.1.7L motor hadde jeg ikke valgt. Ellers er det mange lignende båter med utenbordsmotorer. Link to post
Wrener Svart 4.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Takk for svar. Vet det er mange slike typer med utenbords. Men har veldig lyst på innenbords pga jeg har lyst på hydraulisk teinehaler. Link to post
Bergen Svart 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Gamlingen har en slik med en 50hk WW, som han kjøpte ny for ca 10(?) år siden. Det har vært lite tull med den motoren (men han byttet noe tilknyttet instrumenter for noen år siden). Men motoren er for liten, og med litt last i båten sliter han med å få den opp i 9 knop. Så ville nok gått for 100hk. Men båten virker greit bygget (til å være et billigbygg) og det er relativt greit å komme til for vedlikehold. Han har og defroster på kjølevann og da får du fin lunk i den lille kabinen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn