Emil13 Startet 5.Juni.2023 Del på Facebook Startet 5.Juni.2023 Hei Siden min Evin 60hk ville ikke mer(hele 2022 sesong skruing v brygga) kjøpte ny/brukt Evinrude 70hk 2-takt … starter dritt fint, fint respons på gass i fri, lyder pent men hva kan feile motor nor v lavt fart 5-10knop rister hele båten? ny bensin og filter prøvd med ny propell ikke noe bedre nye tenn kabler skiftet coil ikke hjelp tar av kabler fra cdi til coil høres den ikke tenner på cyl(testet v brygga ikke mens kjørt) kompresjon er ok 125-125-120 over 10 knop går den jamt og fint etter lyd/vibrasjon har stabilisert seg, under 10 virker som ikke tenner på cyl Er nå på gang å gi opp hele båt greier.. forrige 60hk slutter å virke kjøpte ny/brukt 70hk, starter dritt fint, uten gir går pent i alle turtall omroder, settes i gir opp tol 5k går ok, over 5-10 høres litt rart og vibrerer … ikke mye lyst å sitte v brygga med verktøy i denna sesongen.. noen i Moss med kunnskaper på omc kan ta på sel liten jobb med sjekk og noe rep?($$) Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart 5.Juni.2023 Del på Facebook Svart 5.Juni.2023 Hei, har du sjekket om vakuumslange fra veivhus til bensinpumpe er tett/ingen sprekker ? Sjekket membran i bensinpumpe ? Du kan også prøve å starte opp motor i bekmørket uten lokket på å se etter overslag/gnister fra ledninger til blokk/annet. Ville begynt der. Du sier du tar av mellom cdi å coil å merker att den ikke tenner...eller mener du mellom coil å plugger ? Kan være stator eller andre tendingskomponenter som fjusker. Kan også være utett veivhus mellom de forskjellige sylindrene.....eller mye annet som det ofte er på de gamle Johnson / Evindrude motorene, mange som har gitt opp på de :(( Sitér dette innlegget Link to post
Buster L Mercury Svart 5.Juni.2023 Del på Facebook Svart 5.Juni.2023 Dette høres kjent ut. Min erfaring med gamle Johnson og Evinrude et bare trøbbel og irritasjon. Løsningen er å kjøpe en Yamaha 4-takter el tilsvarende. Aldri mer 2-takter for meg i hvert fall. 😊 Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 5.Juni.2023 Del på Facebook Svart 5.Juni.2023 Min hadde irr på kabler fra cdi til coil, under de små hettene. Fikk tak i brukte kabelender fra defekt cdi, skjøtet de ut, alt ok. må være god kontakt der Sitér dette innlegget Link to post
Marqies Svart 6.Juni.2023 Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Synkroniser forgassere/spjell, ellers vil den bare gå på den de som er litt åpning på. hvis en forgasser er lukket eller veldig nært stengt, så driver ikke denne sylinder den bare bremser de andre to. Sitér dette innlegget Link to post
Emil13 Svart 6.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2023 Takk for alle svar! Jobbet med motor i dag Demonterte vro pumoa og monterte normalt bensin pumpe, Monterte på gassere fra andre 70hk evin som jeg hadde i garasje så motor går som skal, gassere jeg monterte er ingen justering på faste dyser i orginalne gassere er type med plastdeksel på og blandeskrue i regner at dette går nok bra… Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.