Jump to content

Etterinstallert varmeveksler på volvo penta md6

Skøjekaptein

Recommended Posts

Hei.

Jeg har slitt med overoppvarming av min Volvo penta md6, så nå har jeg plukket fra hverandre hele systemet(sjøvannspumpe, slanger, tempeeaturmåler m.m) . På denne maskinen har det blitt etterinstallert et ferksvannkjølesystem, og jeg mistenker at den gamle elektriske pumpen i dette systemet, som er fra 1996, ikke gjør jobben. Spørsmålet mitt er: hvorfor trenger jeg dette etterinstallert systemet når etter hva jeg kan se kan bare koble tilbake det originale systemet..  hvorfor etter installerer man et lukket system på en slik motor? 

Mvh

@J-Å Hei!

ja jeg tror det er ferskvannpumpen, det lå en stor bit fra en impell der som må ha ligget lenge for den kommer ikke fra den nåværende impellen. Og mens jeg skriver dette slår det meg at den skulle jo ikke ha kommet inn der... sjøvannspumpa og ferskvannspumpa er ikke i samme krets. Pluss et av problemene, i tillegg til varmen var at kjølevannet bare forsvant fort som fy. og nå skjønner jeg jo at det kanskje ikke har vært koblet. helt riktig av forrige eier. 

Uansett har jeg demontert eksosmanifolden og skal legge den i et syrebad for å rense ut mest mulig rust.

takk for svar!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...