Vaskebjørn Startet 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 5.Juni.2023 Min morfar brukte å synge en sang da jeg var liten. Jeg husker bare noen få ord, som «båt», «brått» (som i sjøbrått) og muligens himmel eller hav i brann (dersom jeg ikke blander sanger). -båt -brått -himmel -hav -brann Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Sommernatt ved fjorden, Ole Paus Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Swingswong skrev for 6 timer siden: Sommernatt ved fjorden, Ole Paus Aldri hørt, har du en link? Langr mer kjent er Kjetil Bjørnstads "Sommernatt ved fjorden" som handler om forbudt kjærlighet mellom Hans Jæger og Oda Krogh. En vakker sang men som inneholder sørgelig lite om brytende sjø og brann. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Vaskebjørn skrev for 8 timer siden: Min morfar brukte å synge en sang da jeg var liten. Jeg husker bare noen få ord, som «båt», «brått» (som i sjøbrått) og muligens himmel eller hav i brann (dersom jeg ikke blander sanger). -båt -brått -himmel -hav -brann Det høres ut som en sang som handler om båtbrann/skipsforlis eller en sommerkveld ved sjøen med bål. Husker du om det var en norsk eller svensk sang? Det er jo en rik tradisjon for sanger om kyst og båtliv i begge land, bare tenk på Evert Taube og vår egen Erik Bye. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Big Horn Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Noe som ser hvor "videoen" er spilt inn da? Burde være grei skuring for mange. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Vaskebjørn skrev for 10 timer siden: Min morfar brukte å synge en sang da jeg var liten. Hvor gammel er du? Hvis du er 30-40 ser vi etter en helt annen sang enn om du er 60-70. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
hanto1 Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Kan jo være en gammel sviske av Magnus Samuelsen: "Vi seiler for Velstand eller lykke " Eller " Sangen om Fyret" med flere.. Sitér dette innlegget Link to post
Vaskebjørn Svart 9.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Popeye70 skrev On 6.6.2023 at 10.38: Hvor gammel er du? Hvis du er 30-40 ser vi etter en helt annen sang enn om du er 60-70. Jeg er 20, min morfar hadde blitt 90 Sitér dette innlegget Link to post
Vaskebjørn Svart 9.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Popeye70 skrev On 6.6.2023 at 8.53: Det høres ut som en sang som handler om båtbrann/skipsforlis eller en sommerkveld ved sjøen med bål. Husker du om det var en norsk eller svensk sang? Det er jo en rik tradisjon for sanger om kyst og båtliv i begge land, bare tenk på Evert Taube og vår egen Erik Bye. Min morfar sang den hvertfall på norsk! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2023 Vaskebjørn skrev for 1 time siden: Jeg er 20, min morfar hadde blitt 90 Da er han jo i årgangen for Taube Sr., Erik Bye osv. Men må ærlig talt si at jeg ikke tar den ut fra de hintene du har gitt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.